• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Sana on vapaa

Aloittaja Killer, kesäkuu 14, 2014, 18:18:26

« edellinen - seuraava »

Killer

Prinssi Albert kuuluu Euroopa liigaan.

Hönkki

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 01, 2016, 10:18:48
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 01, 2016, 09:42:09

Olen ilonpilaaja: Jake , muistele ihmisten ammatteja.

Miten mielipiteeni tatuoinneista liittyy ihmisten ammatteihin? Alkuperäinen pointtini oli että tatuoinneista tulee heti mieleen linnakundi tai jengiläinen. Jos näen jonkun myyjän kaupassa esim. tai muun ihmisen jolla on näkyvä tatuointi mieleeni tulee ensimmäisenä että onko tuo linnakundi (tai naisen tapauksessa että onko linnakimma). En usko että olen yksin tuon mielikuvan kanssa. Sinänsä minulle on aivan sama onko jollakin tatuointi, lävistys mutta kyllä tuollaiset luovat tietynlaisia mielikuvia ja vaikuttavat ensivaikutelmaan tästä tyypistä. Aivan päinvastaisen ensivaikutelman antaa aivan normaalin näköinen ilman tatuointeja. Se, että kumman kanssa haluaa olla tekemisissä rakentuu pitkälle ensi vaikutelman perusteella. Niin se on useimmilla. Tottakai tatuoitu tyyppi voi olla aivan hyvä tyyppi tai päinvastoin aivan normaalin näköinen ei niin hyvä tyyppi mutta ensivaikutelmaan valitettavasti niin minulla kuin monella muullakin vaikuttavat tatuointien kaltaiset asiat.

En itse kuitenkaan ottaisi mistään hinnasta tatuointeja. Työhaastatteluissa niistä voi olla haittaa etenkin jos ovat näkyvällä paikalla (ellei sitten hae tatuointiliikkeeseen töihin). Monet työnantajat ajattelevat tatuoinneista melko samalla tavalla kuin itsekin ajattelen.

Periaatteessa yritän olla muodostamatta mielikuvia ihmisistä ulkoisen olemuksen perusteella. Ja mielestäni ei pitäisi niin tehdä, mutta usein sitä vain vaistomaisesti muodostaa tietynlaisen mielikuvan esim. ihmisistä joilla on tatuointeja käsivarret täynnä. Usein sitä vaan esim. juttelee mieluummin ihan normaalin näköisen ihmisen kanssa kuin sellaisen jolla on lävistyksiä tai tatuointeja vaikka nämä voivat olla ihan yhtä mukavia tyyppejä kuin ihan normaalin näköiset ja joskus jopa mukavampia. Ensivaikutelma vaan vaikuttaa usein todella paljon. Niin se on työhaastattelussakin. Jos ensivaikutelman mokaa niin on aivan sama mitä sanoo haastattelussa kun peli on menetetty jo siinä vaiheessa kun kättelette ja haastattelija muodostaa oman mielikuvansa työnhakijasta tämän olemuksen perusteella. Näin se vaan menee valtaosalla ihmisistä (ehkä jopa kaikilla). Tietynlaiset tyypit aiheuttavat sen ettei niiden kanssa halua olla tekemisissä.


Minulla on vahva tunne että ei pitäisi sekaantua, mutta kun kerran aloitin.

Jake, ajattelin että ihmettelisit lausetta "Riittää että yksi Lynxiläinen on siellä" ja ajattelin antaa pienen vihjeen siihen liittyen. Uskon että suhtaudut asiallisesti tatuoituihin henkilöihin.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Epis

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 01, 2016, 10:46:22Uskon että suhtaudut asiallisesti tatuoituihin henkilöihin.
Minä en usko..

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 01, 2016, 10:18:48Periaatteessa yritän olla muodostamatta mielikuvia ihmisistä ulkoisen olemuksen perusteella.
Selkeesti..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Killer

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 01, 2016, 10:46:22
Minulla on vahva tunne että ei pitäisi sekaantua,


Itselleni tuo tunne nykyisin koko foorumia kohtaan; valitettavasti.

This is a one man show.

Mr. Posh

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - elokuu 01, 2016, 10:53:50
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 01, 2016, 10:46:22Uskon että suhtaudut asiallisesti tatuoituihin henkilöihin.
Minä en usko..

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 01, 2016, 10:18:48Periaatteessa yritän olla muodostamatta mielikuvia ihmisistä ulkoisen olemuksen perusteella.
Selkeesti..

Suvaitsevaisuus jatkuu: PSK:pelejä pelataan edelleen myös muissa tiloissa?
Sienikauden odottaessa hiostavana pöytäfutiskauden kauden alkua/loppua,
Uudenmaan sormeilijat pohtivat osallistumisiaan sarjoihin.
Miten on löytääkö miehet pöytien ääreen ja lukeeko tätäkään kukaan loppuun asti.
Leimaantuu vielä asialliseksi.
Turistiluokassa on tunnelmaa:
"Like Dancing with Jazz and Kevin Costner"

Epis

Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 01, 2016, 10:46:22
Jake, ajattelin että ihmettelisit lausetta "Riittää että yksi Lynxiläinen on siellä" ja ajattelin antaa pienen vihjeen siihen liittyen. Uskon että suhtaudut asiallisesti tatuoituihin henkilöihin.

Tiesin kyllä että tuo lainaamasi lause tarkoitti että yksi lynxiläinen on töissä vankilassa - ei suinkaan asiakkaana.

Kuten aiemmin selitin, tatuoinnit vaan luovat tietyn mielikuvan niiden käyttäjästä. Useimmille asia on näin - ei suinkaan vaan minulle. Jotkut eivät taas välitä tippaakaan tatuoinneista. Minulle taas tatuoinnit tuovat mieleen linnakundit. Tässä ei ole kyse kenenkään ammatista vaan ihan siitä että millaisia mielikuvia tatuoinnit herättävät.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - elokuu 01, 2016, 10:53:50
Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 01, 2016, 10:18:48Periaatteessa yritän olla muodostamatta mielikuvia ihmisistä ulkoisen olemuksen perusteella.
Selkeesti..

Yritän tuota todella mutta aina se ei onnistu esim. juuri tatuointien osalta. Muussa tapauksessa en yleensä luo mielikuvia henkilöistä olemuksen perusteella vaan yritän suhtautua kaikkiin samalla tavalla. Esim. vaatetus ei merkitse mitään. Ainoastaan - kuten aiemmin eräässä keskustelussa ilmaisin - vaatetuksella on merkitystä ammatillisessa mielessä kuten kerroin. Eli ammattimaisen kuvan saan henkilöistä jotka ovat pukeutuneet ammattimaisesti töissä. Tämä ei todellakaan päde arkipukeutumisessa johon ei todellakaan sovi puuttua. Tatuoinnitkin toki ovat jokaisen oma asia mutta ne luovat henkilön olemuksesta tietynlaisia mielikuvia enemmän kuin joku vaatetus. Ainakin omasta mielestäni.

Killer

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 01, 2016, 11:18:16
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 01, 2016, 10:46:22
Jake, ajattelin että ihmettelisit lausetta "Riittää että yksi Lynxiläinen on siellä" ja ajattelin antaa pienen vihjeen siihen liittyen. Uskon että suhtaudut asiallisesti tatuoituihin henkilöihin.

Tiesin kyllä että tuo lainaamasi lause tarkoitti että yksi lynxiläinen on töissä vankilassa - ei suinkaan asiakkaana.

Kuten aiemmin selitin, tatuoinnit vaan luovat tietyn mielikuvan niiden käyttäjästä. Useimmille asia on näin - ei suinkaan vaan minulle. Jotkut eivät taas välitä tippaakaan tatuoinneista. Minulle taas tatuoinnit tuovat mieleen linnakundit. Tässä ei ole kyse kenenkään ammatista vaan ihan siitä että millaisia mielikuvia tatuoinnit herättävät.

Tätä syvän joen pariairokaksikon ajatustenvaihtoa jään mielenkiinnolla seuraamaan!

Epis

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 01, 2016, 11:24:30
Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - elokuu 01, 2016, 10:53:50
Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 01, 2016, 10:18:48Periaatteessa yritän olla muodostamatta mielikuvia ihmisistä ulkoisen olemuksen perusteella.
Selkeesti..

Yritän tuota todella mutta aina se ei onnistu esim. juuri tatuointien osalta. Muussa tapauksessa en yleensä luo mielikuvia henkilöistä olemuksen perusteella vaan yritän suhtautua kaikkiin samalla tavalla. Esim. vaatetus ei merkitse mitään. Ainoastaan - kuten aiemmin eräässä keskustelussa ilmaisin - vaatetuksella on merkitystä ammatillisessa mielessä kuten kerroin. Eli ammattimaisen kuvan saan henkilöistä jotka ovat pukeutuneet ammattimaisesti töissä. Tämä ei todellakaan päde arkipukeutumisessa johon ei todellakaan sovi puuttua. Tatuoinnitkin toki ovat jokaisen oma asia mutta ne luovat henkilön olemuksesta tietynlaisia mielikuvia enemmän kuin joku vaatetus. Ainakin omasta mielestäni.

Eli se, että kirjoittelet ahdasmielisiä juttuja ei kuitenkaan tee sinusta ahdasmielistä? Ymmärrän tämän täysin ja esim. monella rasistiksi leimatulla on sama ongelma..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hönkki

Käytän hengähdys- ja hengitystaukoni nyt. Ei mene sitten talvella siihen aikaa.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - elokuu 01, 2016, 11:40:07

Eli se, että kirjoittelet ahdasmielisiä juttuja ei kuitenkaan tee sinusta ahdasmielistä? Ymmärrän tämän täysin ja esim. monella rasistiksi leimatulla on sama ongelma..

Monessa suhteessa en ole todellakaan ahdasmielinen. Esimerkiksi hyväksyn homoliitot yms. vastaavat. Eli olen monissa asioissa suvaitsevampi kuin monet ihmiset (monet vastustavat homoliittoja, homoja yms.). Tatuoinnit ovat merkittävä poikkeus. Tatuoinnit yhdistän alamaailmaan ja sen kanssa en halua olla missään tekemisissä enkä halua että jos olen tekemisissä tatuoidun ihmisen kanssa niin minut yhdistettäisiin samoihin piireihin. Jos tuo on ahdasmielisyyttä niin olkoot.

Tuo ammattimainen vaatetus asia ei ole ahdasmielisyyttä. Se on ihan normaali tyylitajuasia ja osoitus ammattimaisuudesta että pukeutuu ammattinsa edellyttämällä tavalla esim. johtotehtävässä, myyntitehtävässä pukuun yms.

Killer

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - elokuu 01, 2016, 11:40:07
Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 01, 2016, 11:24:30
Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - elokuu 01, 2016, 10:53:50
Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - elokuu 01, 2016, 10:18:48Periaatteessa yritän olla muodostamatta mielikuvia ihmisistä ulkoisen olemuksen perusteella.
Selkeesti..

Yritän tuota todella mutta aina se ei onnistu esim. juuri tatuointien osalta. Muussa tapauksessa en yleensä luo mielikuvia henkilöistä olemuksen perusteella vaan yritän suhtautua kaikkiin samalla tavalla. Esim. vaatetus ei merkitse mitään. Ainoastaan - kuten aiemmin eräässä keskustelussa ilmaisin - vaatetuksella on merkitystä ammatillisessa mielessä kuten kerroin. Eli ammattimaisen kuvan saan henkilöistä jotka ovat pukeutuneet ammattimaisesti töissä. Tämä ei todellakaan päde arkipukeutumisessa johon ei todellakaan sovi puuttua. Tatuoinnitkin toki ovat jokaisen oma asia mutta ne luovat henkilön olemuksesta tietynlaisia mielikuvia enemmän kuin joku vaatetus. Ainakin omasta mielestäni.

Eli se, että kirjoittelet ahdasmielisiä juttuja ei kuitenkaan tee sinusta ahdasmielistä? Ymmärrän tämän täysin ja esim. monella rasistiksi leimatulla on sama ongelma..

:cup16

Killer

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 01, 2016, 11:40:29
Käytän hengähdys- ja hengitystaukoni nyt. Ei mene sitten talvella siihen aikaa.

A S I A A!
Mielikin pysyy auki.
Full body tattoo, ja kaikki kertsille!

Killer

Jaakko, millä perusteella hyväksyt homoliitot?