• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Sana on vapaa

Aloittaja Killer, kesäkuu 14, 2014, 18:18:26

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

#120
Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - huhtikuu 01, 2016, 15:40:14
Kaksi eri asiaa enkä itsekkään syötä korttini tietoja nettisivuille/-kauppoihin, vaan käytän Paypalia..

PayPalia pidetään turvallisena, mutta siitäkin on liikkunut erilaisia juttuja väärinkäytöksistä. Olen itsekin aikoinaan käyttänyt PayPalia hyvällä menestyksellä. Nyt vaan pitäisi rekisteröidä sinne uusi kortti jotta sitä pystyisi taas käyttämään kun aiemmin sinne vuosia sitten rekisteröity kortti ei ole enää käytössä.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Voodoo Lab Sparkle Drive - huhtikuu 01, 2016, 15:41:16
Tässä puhutaan hieman samasta asiasta: http://www.digitoday.fi/bisnes/2014/04/11/poliisi-lahimaksaminen-ei-tuo-elektronisia-taskuvarkauksia/20145240/66

Toki tuo on teoriassa mahdollista mutta käytännössä vaikeaa. Itselläni on turvana myös se ettei korttiani voi käyttää netissä eli nettiostoksia ei voi tehdä. Lisäksi kortin käyttö ei ole mahdollista ulkomailla joten yleensä nuo rikolliset käyttävät kortteja ulkomailla joissa ei ole aina varmennussysteemejä käytössä.

Tottakai korteissa on paljon asioita jotka voivat mennä pieleen ja juuri siksi olenkin tarkka näissä asioissa.

Jos kortti on lähimaksukortti, niin se on luettavissa kosketusetäisyydeltä, eikä netti- tai maarajoitukset muuta tilannetta mihinkään.. Ymmärtääkseni NFC:llä ei pysty saamaan kortista kolminumeroista varmistuslukua, joten sen tiedoilla ei nettiostoksia muutenkaan pysty tekemään.. Itselläni näyttää sattumalta kortit olevan ilman lähimaksua, vaikken asiaan ole tietoisesti vaikuttanutkaan..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - huhtikuu 01, 2016, 15:48:10
eikä netti- tai maarajoitukset muuta tilannetta mihinkään

Käsittääkseni nuo rajoitukset nimenomaan estävät sen että jos korttitiedot joutuvat vääriin käsiin niin niillä tiedoilla ei pysty tekemään toimivaa korttia siellä missä maarajoitukset ovat voimassa tai ostamaan netissä koska kortti on suljettu nettikäyttöön. Ainakin näin minulle pankista on vakuuteltu. Jos todella on noin että maarajoitukset ja nettirajoitukset eivät takaa 100 % suojaa niin täytynee harkita kortin vaihtoa takaisin Electroniin.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Voodoo Lab Sparkle Drive - huhtikuu 01, 2016, 15:43:04
PayPalia pidetään turvallisena, mutta siitäkin on liikkunut erilaisia juttuja väärinkäytöksistä. Olen itsekin aikoinaan käyttänyt PayPalia hyvällä menestyksellä. Nyt vaan pitäisi rekisteröidä sinne uusi kortti jotta sitä pystyisi taas käyttämään kun aiemmin sinne vuosia sitten rekisteröity kortti ei ole enää käytössä.
En ole itse törmännyt uutisiin laajoihin Paypalin väärinkäytöksiin ja helpoin (ainoa?) väärinkäytös lienee toisen tilin salasanan saaminen/kaappaaminen/arvaaminen.. Paypalillä on sen verran asiakkaita, että tietoturvan puutteista aiheutuvat väärinkäytökset tulisivat maksamaan vähintään miljoonia per hasardi..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Epis

Lainaus käyttäjältä: Voodoo Lab Sparkle Drive - huhtikuu 01, 2016, 15:56:21Käsittääkseni nuo rajoitukset nimenomaan estävät sen että jos korttitiedot joutuvat vääriin käsiin niin niillä tiedoilla ei pysty tekemään toimivaa korttia siellä missä maarajoitukset ovat voimassa tai ostamaan netissä koska kortti on suljettu nettikäyttöön. Ainakin näin minulle pankista on vakuuteltu. Jos todella on noin että maarajoitukset ja nettirajoitukset eivät takaa 100 % suojaa niin täytynee harkita kortin vaihtoa takaisin Electroniin.

Rajoitukset suojaavat kyllä mainitsemaltasi nettiostostelulta (joka ei onnistuisi muutenkaan, jos ei tiedä sitä kolminumeroista lukua), mutta lähimaksuun niillä ei ole mitään vaikutusta.. Telegraphin uutisessa varas oli skannaillut ja laskuttanut kortteja bussissa hyödyntäen lähimaksuominaisuutta..

Tähän viittasin, kun aikaisemmin totesin näiden (nettiostot & lähimaksu) olevan kaksi täysin eri asiaa..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Fabio

Samaa huomannu Visalla.. Mulle soitettiin lähes näin sanoin: "Et ole varmaan tilannut 800€ tuotteita CDON.comista eilen?"
(Olin juuri palannut Amerikan matkalta). Vastasin "En" ja leikkasin kortin poikki. Uusi tuli postissa muistaakseni viikon
kuluttua.

Toisella kerralla: "Et varmaan ole ostanut useilla tuhansilla euroilla (3000€) käsilaukkuja Macys.com tavaratalon nettikaupasta?"
Olin siis Suomessa.. Vastasin "En" (vaikka ehkä olinkin ostanut! :D) Ja sama juttu uudestaan..

Pointtina se että jos jotain sattuu, ei sinua ainakaan mistään syytetä! Jos luottokortteihin loppuisi luotto (luottaminen) niin
se olisi sitten siinä! :/

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - huhtikuu 01, 2016, 16:03:54
.. Telegraphin uutisessa varas oli skannaillut ja laskuttanut kortteja bussissa hyödyntäen lähimaksuominaisuutta..

Miten tuo että samalla bussissa ollessa on mahdollista skannata kortin tiedot ja ostaa samaan aikaan vai tarkoititko että varas oli ensin skannanut tiedot ja sitten teettänyt kortin ja käyttänyt sitten lähimaksuominaisuutta?


Epis

Lainaus käyttäjältä: Voodoo Lab Sparkle Drive - huhtikuu 01, 2016, 16:11:18
Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - huhtikuu 01, 2016, 16:03:54
.. Telegraphin uutisessa varas oli skannaillut ja laskuttanut kortteja bussissa hyödyntäen lähimaksuominaisuutta..

Miten tuo että samalla bussissa ollessa on mahdollista skannata kortin tiedot ja ostaa samaan aikaan vai tarkoititko että varas oli ensin skannanut tiedot ja sitten teettänyt kortin ja käyttänyt sitten lähimaksuominaisuutta?
Varkaalla on ollut langaton maksupääte eli samanlainen laite, kun esim. pizzakuskilla ja sillä veloittanut Iähimaksukortteja.. Kortit suorittaneet maksut omistajien tietämättä..

Luulisin kutenkin, että tuosta jää todella helposti kiinni..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Killer

Minkalle käytän jos mahdollista (Master). Harmi ettei pankkikortilla enää onnistu.
Mitään en tarkista.

Fyrkat (mitä laskujen jälkeen jää) käteisenä fikassa. Stadissa lompakossa takataskussa, ulkomailla etutaskussa.

Velat eivät onneksi toistaiseksi periydy.

Ja verikokeissa käyn. En lottoa.


SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - huhtikuu 01, 2016, 17:10:56
Varkaalla on ollut langaton maksupääte eli samanlainen laite, kun esim. pizzakuskilla ja sillä veloittanut Iähimaksukortteja.. Kortit suorittaneet maksut omistajien tietämättä..

Luulisin kutenkin, että tuosta jää todella helposti kiinni..

Joo, niinpä tietenkin ja sitten ohjasi veloitukset omalle tilille tai johonkin Aasiassa olevalle tilille yms. Tuo on tietty mahdollista mutta melko epätodennäköistä ja huomiota herättävää jos bussissa tai julkisella paikalla on maksupääte kädessä (ellei ole esim. juuri pizzakuski). Minä ainakin lähtisin nopeasti bussista tai siirtyisin kauemmaksi jos näkisin jonkun bussissa maksupääte kädessä. Hyvä että näistä riskeistä kerrotaan.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Fabio - huhtikuu 01, 2016, 16:07:32

Pointtina se että jos jotain sattuu, ei sinua ainakaan mistään syytetä!

Joo, tiedän tuon mutta pelaan varman päälle riskit minimoiden. En halua edes joutua sinun kokemiisi tilanteisiin vaan pyrin välttämään ne ennalta olemalla erittäin varovainen. Seuraan tiiviisti tilitapahtumia ja veloituksia sekä minulla on oma kirjanpito Excelissä josta näen mitä ostoksia olen kortilla tehnyt ja tilin saldon reaaliajassa (verkkopankissa kestää aina muutama päivä ennen kuin korttiostot näkyvät). Toistaiseksi ei ole ongelmia ollut.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Voodoo Lab Sparkle Drive - huhtikuu 01, 2016, 17:26:49Joo, niinpä tietenkin ja sitten ohjasi veloitukset omalle tilille tai johonkin Aasiassa olevalle tilille yms. Tuo on tietty mahdollista mutta melko epätodennäköistä ja huomiota herättävää jos bussissa tai julkisella paikalla on maksupääte kädessä (ellei ole esim. juuri pizzakuski). Minä ainakin lähtisin nopeasti bussista tai siirtyisin kauemmaksi jos näkisin jonkun bussissa maksupääte kädessä. Hyvä että näistä riskeistä kerrotaan.

Et siis katsonut sitä linkkiä Telegraphin juttuun? Siinä ihan alussa on kuva siitä kaverista laite kädessä..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - huhtikuu 01, 2016, 20:00:33
Et siis katsonut sitä linkkiä Telegraphin juttuun? Siinä ihan alussa on kuva siitä kaverista laite kädessä..

Luin kyllä jutun mutten katsonut kuvaa.

AriFerra

Lainaus käyttäjältä: Voodoo Lab Sparkle Drive - huhtikuu 01, 2016, 20:06:35
Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - huhtikuu 01, 2016, 20:00:33
Et siis katsonut sitä linkkiä Telegraphin juttuun? Siinä ihan alussa on kuva siitä kaverista laite kädessä..

Luin kyllä jutun mutten katsonut kuvaa.

;D. Vähän kuin normi subupelaajat, yksi osaa lukea, toinen kirjoittaa. Joku jopa katsoa kuvia.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

SouthernBoogieCat

Tuossa artikkelissa minua hämäsi tuo sana "Wireless Card Reader" jonka en tiennyt tarkoittavan maksupäätettä vaan kuvittelin sen tarkoittaneen jotakin muuta kortinlukijaa. Kun mainitsit maksupäätteestä ja nyt kun katsoin kuvaa niin asia selkeni. Nyt kun luin koko jutun uudelleen niin kuva tuosta tapahtumasta selkeni. Luin sen melko huolimattomasti ekalla kerralla.