• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Sana on vapaa

Aloittaja Killer, kesäkuu 14, 2014, 18:18:26

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

#105
Tein hiljattain merkittävän ratkaisun kun siirsin kaikki loputkin laskuni e-laskuiksi eli verkkopankissa tein e-laskusopimukset joten jatkossa lasku tulee suoraan täytettynä verkkopankkiin ja ainoat asiat mitkä pitää tehdä on varmistua tilillä olevan riittävästi katetta ja sitten vaan hyväksyä lasku (vahvistamalla se, toki eräpäivän voi muuttaa joko ko. päiväksi tai myöhemmäksi tai jättää eräpäivän laskussa jolloin se veloitetaan vasta silloin). Mitä aiempia laskuja olen maksellut e-laskun kautta niin kyllä se on kätevä juttu.

Edit: Toki laskun summa on hyvä myös tarkistaa että se täsmää.

Fabio

Jep! Mulla menny kaikki laskut ja vastikkeet jo heti kun systeemi aloitettiin..
Tosi kätevää, enkä enää vähään aikaan juurikaan ole tarkistanut aktiivisesti.
Oikein on kaikki mennyt!

SouthernBoogieCat

Niin on. Tosi kätevä systeemi. Mulla ei tosin ole siinä sitä ominaisuutta käytössä että ne menisivät suoraan ilman vahvistamista vaan mun pitää erikseen ne vahvistaa. Tosin sitä en tiedä että jos jättäisin vahvistamatta niin menisikö se silti automaattisesti eräpäivänä maksuun. Sitä en ole kokeillut koska vahvistan ne yleensä niin että muutan eräpäiväksi juuri sen päivän missä ollaan joten se lähtee heti tililtä.

Epis

Meikä taasen on miettinyt keinoja elää ilman pankkia tai epämiellyttävämmän vaihtoehtoisesti ilmaisten pankkipalveluiden käyttäjänä..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Fabio

Lainaus käyttäjältä: Voodoo Lab Sparkle Drive - huhtikuu 01, 2016, 10:30:43
Niin on. Tosi kätevä systeemi. Mulla ei tosin ole siinä sitä ominaisuutta käytössä että ne menisivät suoraan ilman vahvistamista vaan mun pitää erikseen ne vahvistaa. Tosin sitä en tiedä että jos jättäisin vahvistamatta niin menisikö se silti automaattisesti eräpäivänä maksuun. Sitä en ole kokeillut koska vahvistan ne yleensä niin että muutan eräpäiväksi juuri sen päivän missä ollaan joten se lähtee heti tililtä.

Musta tossa on ihan yhtä kova homma kuin itse maksamisessa. Rohkeasti vaan menemään automaattisesti eräpäivänä ja olet vapaa seuraamisesta!

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Fabio - huhtikuu 01, 2016, 11:17:37

Musta tossa on ihan yhtä kova homma kuin itse maksamisessa. Rohkeasti vaan menemään automaattisesti eräpäivänä ja olet vapaa seuraamisesta!

Joo, vois kokeilla tuota että pistää ne eräpäivänä maksuun. Mutta itseasiassa tuossa että lasku on verkkopankissa valmiina niin siinä välttyy tilinumeroiden ja viitenumeroiden näpyttämiseltä joten kyllä se on helpompaa kuin maksaminen perinteisesti kun vaan täytyy laittaa vahvistustunnus ja hyväksyä. Käyn muutenkin verkkopankissa päivittäin (seuraan pankkikortin ostojen veloituksia) joten ei ole iso homma hyväksyä samalla siellä odottavat laskut. Mutta joo, kyllä aion ainakin kokeilla tuota että antaa ne laskut maksuun vasta eräpäivänä.

Fabio

Lainaus käyttäjältä: Voodoo Lab Sparkle Drive - huhtikuu 01, 2016, 11:33:02
Lainaus käyttäjältä: Fabio - huhtikuu 01, 2016, 11:17:37

Musta tossa on ihan yhtä kova homma kuin itse maksamisessa. Rohkeasti vaan menemään automaattisesti eräpäivänä ja olet vapaa seuraamisesta!

Joo, vois kokeilla tuota että pistää ne eräpäivänä maksuun. Mutta itseasiassa tuossa että lasku on verkkopankissa valmiina niin siinä välttyy tilinumeroiden ja viitenumeroiden näpyttämiseltä joten kyllä se on helpompaa kuin maksaminen perinteisesti kun vaan täytyy laittaa vahvistustunnus ja hyväksyä. Käyn muutenkin verkkopankissa päivittäin (seuraan pankkikortin ostojen veloituksia) joten ei ole iso homma hyväksyä samalla siellä odottavat laskut. Mutta joo, kyllä aion ainakin kokeilla tuota että antaa ne laskut maksuun vasta eräpäivänä.

Kuulostaa siltä että ollaan vähän erilaisia pankin kanssa. Mä luotan kyllä tosi pitkälle pankkiin enkä juuri ikinä tarkista ostoja.. Pari kertaa on sitten kyllä korttia väärin käytetty ja molemmilla kerroilla pankki on huomannut muutamassa tunnissa! (Kortti suljettu automaattisesti ja heti soitettu mulle). Tietysti joku pizzeria voisi käytännössä yrittää kusettaa, mutta olen yrittänyt olla tarkkana kun maksan paikan päällä. Elän siinä uskossa että hyvin harvoin (ainakaan suomessa) sattuu virheitä tai kusetuksia korttien kanssa. Ehkä olen sinisilmäinen, mutta en vaan millään jaksaisi olla luottamatta pankkiin ja kortteihin.

SouthernBoogieCat

#112
Minä taas aina tarkistan veloitukset koska ei tarvitse olla kusetustakaan niin voi tulla tuplaveloituksia yms. Lisäksi aina on mahdollisuus että automaatilla on ollut kopiointilaite ja kortti on kopioitu joten siksikin seuraan ettei ole sellaisia veloituksia mitä en itse ole ostanut. Toki minulla on kortin maantieteellinen rajaus pelkästään Suomeen että korttia ei voisi muualla kuin Suomessa käyttää. Lisäksi internetostoja ei kortillani voi tehdä - olen laittanut asetuksiin. En luota nettikaupassa luottokorttimaksujen turvallisuuteen vaan maksan aina verkkomaksuna ja en osta ulkomaisista kaupoista vaan ainoastaan suomalaisista. Ainoa asia missä on maksukortti käytössä netissä on Viaplay joka veloitetaan kortilta. Tosin minulla on siihen toinen kortti (jossa internetmaksaminen mahdollista) ja tili jossa pidän vaan Viaplayn maksun verran rahaa.  Olen nykyään äärimmäisen varovainen kortin kanssa ja seuraan tarkasti veloituksia. Suomessakin voi kortin kanssa tulla ongelmia. En luota kortteihin ja pankkeihin 100 % mutta niin paljon kuitenkin että uskallan olla asiakkaana ja omistaa kortit.

AriFerra

No mut hei Fabion ei tarvi tarkistella saldoja, kun rahaa tileiltä löytyy aina vaikka kuinka. Me eri sajassa painijat sitten erikseen...  ;D
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Fabio

Lainaus käyttäjältä: AriFerra - huhtikuu 01, 2016, 13:12:55
No mut hei Fabion ei tarvi tarkistella saldoja, kun rahaa tileiltä löytyy aina vaikka kuinka. Me eri sajassa painijat sitten erikseen...  ;D

Väittäisin kyllä että kyse ei ole tuloista, musta asia ei voi olla niin että maksusysteemit kehittyy ja nopeutuu, mutta ihmisten pitää valvoa ja vahtia koko ajan enemmän. Mulla on kans yksi kaveri joka pelkää käyttää korttiaan ihan missä vaan! Eihän siinä ole mitään järkeä! Se aina kävelee 100m ja nostaa käteistä kun mennään syömään! Netistä tilaaminen olisi hänestä vieläkin hullumpi ajatus! :D

Sitä paitsi kun mun korttia on kaksi kertaa käytetty ilman lupaa, molemmilla kerroilla automaattinen järjestelmä bongas virheet ja ilmoitti mulle. Toki mäkin varmaan kerran kuussa katon ettei mitään poikkeavaa ole viime kuun tapahtumissa. Mutta en missään nimessä päivittäin.

SouthernBoogieCat

#115
Itse näen asian niin että parempi seurata päivittäin ja olla kokoajan kartalla mitä tilillä tapahtuu kuin se että huomaa kuukauden päästä että sieltä on kaksi viikkoa sitten veloitettu joitakin epämääräisiä ostoksia. Tuollaiset ylimääräiset tekisivät suuren loven pieneen budjettiini ja tuottaisivat turhaa lisävaivaa. Parempi minulle siis että seuraan joka päivä ja jos huomaan jotain epäilyttävää niin otan heti pankkiin yhteyttä ja suljen kortin. En tiedä noista automaattisista seuranta järjestelmistä mutta mistä ne tietävät mikä on oikea ostos ja mikä väärä? En oikein luota niihin. Parempi on pysyä itse kartalla asioista ja tehdä itse se sulku jos huomaa jotakin hämärää. Näin minä toimin. Netistä ostan vain verkkomaksulla ja suomalaisista kaupoista. Kun lukee melkein päivittäin lehdistä korttien kopioinneista, väärinkäytöksistä ja luottokorttitietojen vuotamisesta niin luottamus on osittain systeemiin mennyt. Kortti on kuitenkin pakko olla. Toisinaan minäkin otan käteistä ja maksan sillä. Usein kyllä käytän korttimaksamista kaupassa ja uusi lähimaksusysteemi on myös ahkerassa käytössä. Sillä voi maksaa alle 25 € ostokset vain vilauttamalla korttia lukijassa. Tunnuslukua ei siten tarvita. Tunnusluvun kone kuitenkin turvallisuussyistä toisinaan kysyy. Lähimaksaminen nopeuttaa huomattavasti maksutapahtumaa. Kertaostokseni ovat harvoin yli 20 € joten tuo sopii minulle.

Epis

Lähimaksu scämmi
"I've actually shown people this using the NFC function on my mobile to read their card data through their wallet to freak them out but this is the first time I've seen someone doing it for real"
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - huhtikuu 01, 2016, 15:26:31
Lähimaksu scämmi
"I've actually shown people this using the NFC function on my mobile to read their card data through their wallet to freak them out but this is the first time I've seen someone doing it for real"

Tuo on totta kai mahdollista mutta enemmän minua arveluttaa syöttää korttitiedot nettiin kauppojen sivuille josta ne voivat päätyä minne tahansa. Tuollaisen jos joku lukee lompakon läpi korttitiedot huomaa heti ja pystyy sulkemaan kortin. Netissä luottokorttitietojen vuotoja ei huomaa itse ennen kuin ne tulevat julkisuuteen.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Voodoo Lab Sparkle Drive - huhtikuu 01, 2016, 15:33:53Tuo on totta kai mahdollista mutta enemmän minua arveluttaa syöttää korttitiedot nettiin kauppojen sivuille josta ne voivat päätyä minne tahansa. Tuollaisen jos joku lukee lompakon läpi korttitiedot huomaa heti ja pystyy sulkemaan kortin. Netissä luottokorttitietojen vuotoja ei huomaa itse ennen kuin ne tulevat julkisuuteen.

Kaksi eri asiaa enkä itsekkään syötä korttini tietoja nettisivuille/-kauppoihin, vaan käytän Paypalia..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

Tässä puhutaan hieman samasta asiasta: http://www.digitoday.fi/bisnes/2014/04/11/poliisi-lahimaksaminen-ei-tuo-elektronisia-taskuvarkauksia/20145240/66

Toki tuo on teoriassa mahdollista mutta käytännössä vaikeaa. Itselläni on turvana myös se ettei korttiani voi käyttää netissä eli nettiostoksia ei voi tehdä. Lisäksi kortin käyttö ei ole mahdollista ulkomailla joten yleensä nuo rikolliset käyttävät kortteja ulkomailla joissa ei ole aina varmennussysteemejä käytössä.

Tottakai korteissa on paljon asioita jotka voivat mennä pieleen ja juuri siksi olenkin tarkka näissä asioissa.