Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum
January 23, 2018, 20:09:49 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 ... 10 11 12 [13]
  Print  
Author Topic: Pelikonsolit!  (Read 9510 times)
Gavrilo P. Princip

Basismia ja kitarismia intohimolla

View Profile
« Reply #180 on: Today at 06:43:33 »

NHL18 HUT-piireihin liitytty sekä mukana myös FUT-porukkaa. Onlinepelejä tulee nyt pelattua lähes pelkästään. Tulokset vaihtelevia aina 2-15-tappiosta maalin voittoihin joita pari ja jonkun kerran olen taistellut jatkoajalle ja rankkareihin. Mutta ilmapiiri on kannustava ja motivoiva sekä nuo pelit itsessään motivoivat sekä se että huolimatta ajoittaisista romahduksista mm. eilen 0-7-kuokkaan peli kokonaisuutena paranee kokoajan ja parhaimmillaan tuhansia pelejä vuosia pelanneita vastaan reilun 6 kk kokemuksella olen pelannut hyvinä päivinä tasapäisesti. Toisinaan pelaan tekoälyä vastaan omia liigojani. Onlinevastuksia vastaan ei ole liigaa menossa vaan kyse on ollut treenipeleistä. FIFAn puolella vasta yksi onlinepeli muita kuin Majuria ja Nabelia vastaan. Peli oli heikko minulta ja 0-5-tappio mutta jälkimmäinen puolisko ottelusta oli parempi koska tein pari vaihtoa ja muutin taktiikan. Jatkossa voisi oletustaktiikaksi valita 4-3-3:n 4-4-1-1:n sijaan koska useamman kerran kun olen tauolla vaihtanut taktiikan ensin mainittuun on tulos pelillisesti ollut parempi vaikka ottelu sinänsä olisikin päättynyt lopulta tappioon loppunumeroiden osalta.

NHL:ä olen kuitenkin pelannut viimeaikoina enemmän. Uusi foorumikin aihetta varten (käsittelee myös FIFAa) perustettu johon reilussa vuorokaudessa liittyi yli 150 jäsentä ja kohta 200 on rikki. Tuon jälkeen ryhmä muuttunee salaiseksi johtuen äänestystuloksesta jonka mukaan valtaosa haluaa ryhmän julkisesta salaiseksi. Julkinen-status on ollut alussa pitkälti markkinointimielessä mutta jäsenet haluavat tiiviin ryhmän ja sen että vain salaiseksi muuttumisen jälkeen jo olemassa olevat jäsenet jatkossa voivat kutsua uusia jäseniä. Foorumilla hienoa keskustelua peleistä. Tuon foorumin tarkoituksena on jäsenten omien pelien analysointi ja kokemuksen jakaminen.
« Last Edit: Today at 07:00:55 by Gavrilo P. Princip » Logged

Forza Hellas!!!
GT-100
FIFA
NHL
PES
PS4
nabel

View Profile
« Reply #181 on: Today at 09:31:04 »

Tekoälyä vastaan on vähän tylsä pelata. Samaa kaavaa, karvaus vähän erilainen välillä. Onlinessa alin divari oli aika helppo ja vastustaja luovutti monesti. Sitten seuraavassa divarissa on muutamia tasureita ja voittokin mutta kyllä myös yksi puolalainen kynäjunnu piiskasi mua jotain 7-0. En kyllä tippunut divaria alemmas.

Mutta fut-pelimuodossa online divarit tuntuvat vielä kovatasoisimmilta, niissä usein pelataan eikä kynätä sillä yhdellä Messillä.
Gavrilo P. Princip

Basismia ja kitarismia intohimolla

View Profile
« Reply #182 on: Today at 10:48:02 »

Itse pelasin FIFA17:a jonkun matsin online-divarissa ja pahasti tuli usein turpiin paitsi yhden satuin voittamaankin. Tuosta ajasta koen kehittyneeni paljon joten voisi taas kokeilla online-divaria HUTissa jossa minulla on nyt melko nimekäs joukkue mm. Dzeko, Salah, Pepe, Kompany, Azplicueta (kirjoitusasu ei välttämättä mennyt oikein mutta tiedät kenestä on kyse, ainakin Kesis tietää). Joukkue tarvitsee vielä paremman veskarin vaikka Casillas ei huono ole mutta parempiakin on. Cech oli vaan lainassa ja ostettuna kallis ainakin mitä joskus katsoin siirtomarkkinoilta. Lisäksi tarvetta saada lisää luovuutta keskikentälle. Hyökkäyspuoli on nimekäs mutta tehoton ainakin kovissa peleissä. Vahvistuksia toki tarvitaan mutta pelitaidot ovat ehkä silti se olennaisin juttu vaikka olisi joukkue täynnä supertähtiä. Majurin mukaan lisää ideaa hyökkäyspelini tarvitsee mutta sen toteuttamiseksi olisi hyvä saada keskikentälle parempia pelaajia. En tiedä onko chemistryllä ratkaiseva vaikutus mutta se on tällä hetkellä aika huono - jotain 54. Pitäisi hankkia saman liigan pelaajia mutta muistakin liigoista löytyy hyviä pelaajia kuin yhdestä että en tiedä kannattaako hyvistä pelaajista tinkiä chemistryn kustannuksella.

Minua kiehtoo sekä FIFAssa että NHL:ä (etenkin jälkimmäisessä) se pelinopeus ja miten pelaajat liikkuvat kentällä/kaukalossa oikeiden pelaajien tavoin jne. Vaikka saatan vaikuttaa hitaalta ihmiseltä niin nopeudesta reagoinnissa kumpikaan peli ei ole kiinni vaan ihan taitotasosta pitkälti ja yksittäisistä osa-alueista mm. NHL:ä aloitukset ja FIFAssa maalipaikkojen luominen joka toki vaatii nopeampaa pallon siirtelyä joka taas edellyttää parempaa teknistä taitotasoa. Muitakin pieniä asioita on mitä pitää kehittää. Olen NHL:ään saanut vinkkejä foorumilta ja niiden parantaminen on tuottanut välillä tulosta mutta aloitusten säännöllinen voittaminen voisi olla yksi avainasioista. FIFAn kehittämiskohteesta (tärkeimmästä) kirjoitinkin jo.

Ei tekoälyäkään vastaan ole minusta tylsä pelata mutta kun onlinen makuun on päässyt niin se tuntuu mielenkiintoiselta ja ennenkaikkea haastavalta. Tämä huolimatta tappioista.

Forza Hellas!!!
GT-100
FIFA
NHL
PES
PS4
Pages: 1 ... 10 11 12 [13]
  Print  

Jump to: