• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Pelikonsolit!

Aloittaja kasse, helmikuu 27, 2014, 23:36:39

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Puppe - heinäkuu 05, 2017, 18:33:47

Hienoa! Pyydät sitten rohkeasti naapurin joku ilta kattomaan netflixiä ja chillailemaan  ;)

Netflixiä minulla ei ole mutta voin pyytää naapurin katsomaan Viasatin elokuvakanavalta jotakin leffaa. Koira ei ole sitten tervetullut koska asunnossani ei saa pitää lemmikkejä.

Porvoon turkkilainen

Heti alussa kannattaa tehdä peli selväksi. Joko minä tai koira. Herrasmiehenä voin totta kai maksaa piikin. Suhde on heti rehellisellä pohjalla ilman venkuloita.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - heinäkuu 05, 2017, 20:35:48
Heti alussa kannattaa tehdä peli selväksi. Joko minä tai koira.

Tuota en todellakaan aiemmassa postauksessa tarkoittanut. Koira ainoastaan ei voi tulla asuntooni koska vuokrasopimus kieltää sen.

Täytyy muistaa myös että olen vasta jutellut ohimennen jonkin verran tämän naapurini kanssa mutta aistittavissa on että hän tuntuu olevan kiinnostunut tutustumaan paremmin koska juttelee minulle enemmän kuin osa muista naapureistani ja aloittaa oma-aloitteisesti puhumaan. Tai sitten vain tulkitsen väärin ihan peruskohteliaisuutta. Mutta ajan kanssa se selviää mitä voi olla tulossa ja yksi asia voi johtaa toiseen jne. En elättele mitään liikoja odotuksia vaan katson miten asiat etenevät ja yritän lukea rivienvälistä.

Porvoon turkkilainen

Toivottavasti onnistaa  :up

kesämesu

Rohkeesti vaan Jake, aikainen lintu aamumadon nappaa... ja voi olla että konsolipelit hetkeksi unohtuu,kun hehkeä böönä päälle hyökkää :)
Onnea metsälle  :)
10 000 maalia here we come! ( 10 161 )

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: kesämesu - heinäkuu 05, 2017, 22:13:09
Rohkeesti vaan Jake, aikainen lintu aamumadon nappaa... ja voi olla että konsolipelit hetkeksi unohtuu,kun hehkeä böönä päälle hyökkää :)
Onnea metsälle  :)


Kiitos kannustuksesta kuten myös muille kannustaneille (ja mahdollisille tuleville)! Voi olla että konsolipelit tuossa tilanteessa unohtuisivat hetkeksi mutta mistä sitä tietää vaikka tämä nainen olisi itsekin konsolipelaaja ja pelaa esim. vaikkapa joitakin roolipelejä tai vaikka jopa FIFAa. Jos hän pelaa FIFAa niin hänhän voi olla joku niistä joita vastaan olen pelannut online-liigassa kuten puhuin aiemmin että vastustaja online-liigassa voi olla missä vaan vaikka Japanissa tai vaikka samassa talossa. Who knows?. Tämä naapurinihan voi olla kovakin futisfani ja ehkä jopa Subun pelaajia. Hänellähän voi olla kenttä kotona ja kenties hän pelaa oikea vs. vasenkäsi liigoja tai mahdollisesti ystäviensä kanssa. Ei voi tietää.

Killer

Ei tosiaan voi tietää. Varsinkaan jos ei ota selvää.

Onko pitkät sääret?

SouthernBoogieCat

#97
Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - heinäkuu 06, 2017, 11:08:41
Ei tosiaan voi tietää. Varsinkaan jos ei ota selvää.

Täysin totta. Pyrkimys onkin syventää keskusteluja aina hänet tavatessa. Sillä tavoin selviää enemmän. Seuraava siirto on ottaa esille Suomenlinna koska viimeksi kun hänet näin niin hän kertoi menevänsä seuraavana päivänä Suomenlinnaan. Otan esille kiinnostukseni sotahistoriaan ja siten Vesikko-sukellusveneen. Ehkäpä siinä syntyy syvällisempää jutunjuurta. Esim. jos käy ilmi hänen kiinnostuksena historiaan niin voin kutsua hänet katsomaan Viasat Historystä jotakin dokkaria.

Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - heinäkuu 06, 2017, 11:08:41

Onko pitkät sääret?

Ei mitenkään erityisen pitkät. Muodot ovat hyvät sekä se mikä ei näy ulkoisesti (kuten esim. sääret tai muodot) eli sisäinen kauneus joka on minusta tärkeämpää kuin että on pitkät sääret, kurveja, hyvä takapuoli yms. vaikka näilläkin asioilla oma merkityksensä on mutta se että yhteistä juttua löytyy ja muutenkin ollaan samalla aaltopituudella on minusta kaikkein tärkeintä. Mahdollisesta suhteesta ei tule mitään jos ei ole mitään yhteistä. Tiedän sen kokemuksesta.

Porvoon turkkilainen

Tätä minä aikoinaan soitin deiteillä, kun kutsuin mimmin kotiini kahville Töölöön:

https://www.youtube.com/watch?v=ZJ2BJo4wzkE

Hönkki

Sellainen on meininki, mahtava on maininki
kuten Juha Vainion laulussa lauletaan
http://www.tablyricfm.com/Entiset-merimiehet-tab-Lyrics-fm-Juha-Vainio
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

kesämesu

#100
Jake,jos ei nappaa niin vinkkaa sille,että espoon deittihirmun avauksessa olisi vielä tilaa ! kyselin eilen yhdeltä random baarimuijalta halukkuutta treffeille,mutta pakit tuli kun kuulemma ero just tullut! ihme nössöö..mulla erosta viikko ja heti oli eilen yks koeajo mut ehkä vaan supersubiksi :)
10 000 maalia here we come! ( 10 161 )

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: kesämesu - heinäkuu 07, 2017, 21:32:06
Jake,jos ei nappaa niin vinkkaa sille,että espoon deittihirmun avauksessa olisi vielä tilaa ! kyselin eilen yhdeltä random baarimuijalta halukkuutta treffeille,mutta pakit tuli kun kuulemma ero just tullut! ihme nössöö..mulla erosta viikko ja heti oli eilen yks koeajo mut ehkä vaan supersubiksi :)

Vinkkaan kyllä jos ei mitään tule. En edes tiedä varmasti onko tämä nainen kiinnostunut mihinkään syvempään vaan juttelee naapurilleen kohteliaasti. Päättelin vaan koska en ole koskaan nähnyt häntä lähtevän ulos/tulevan sisälle muun kuin koiransa kanssa ja kerran jonkun naisen - en ole nähnyt häntä koskaan miesseurassa. Ja lisäksi hän juttelee mielellään muutakin kuin vain moikkaa mutta se voi olla kohteliaisuutta ja ehkä hän ei ole kiinnostunut suhteista minun tai kenenkään kanssa. Tai ehkä hänellä on mies jota en ole vain sattunut näkemään. Paljon siis kysymysmerkkejä mutta ehkä niihin aikanaan tulee vastauksia. En edes tiedä tämän naisen nimeä vielä ja en ole nähnyt häntä nyt vähään aikaan. En odota mitään muuta kuin ihan perus naapurien small talkia ja kaikki muu mahdollinen mikä syntyy ehkä asioiden johtaessa toiseen on plussaa. Eli suosittelen että et sinäkään odota mitään erityistä mutta ilmoittelen (vinkkaan hänelle) jos käy ilmi että hän on kiinnostunut deittailusta/suhteesta jonkun kanssa mutta ei minun. Elän päivän kerrallaan ja juttelen tälle naiselle aina tavatessamme ja katson mitä tapahtuu. Naisia on maailma täynnä ja jos yhden kanssa ei tule mitään niin seuraavia on olemassa. Uskon että sen tietää (ei välttämättä heti mutta paremman tutustumisen jälkeen) jos törmää siihen jonka kanssa kemiat todella kolahtavat yhteen. En stressaa asialla vaan tosiaan elän päivän kerrallaan ja katson mitä tuleman pitää.

SouthernBoogieCat

#102
Lainaus käyttäjältä: Kauko Kamarunkkari - heinäkuu 07, 2017, 23:31:07en ole nähnyt häntä koskaan miesseurassa.

Tämäpä selvisi nopeasti. Juuri äsken kuulin ääniä rapusta ja katsoin ovisilmästäni mitä tapahtui niin tämä nainen juuri tuli sisälle miesseurassa ja koiransa kanssa. Toki mies voi olla vaikkapa hänen veljensä yms. mutta tähän aikaan yleensä jos joku tuo vastakkaisen sukupuolen edustajan kotiinsa se ei ole veli yms. Toki edelleenkään en tiedä mitään varmaa mutta en laske enää minkään varaan vaan juttelen edelleen kohteliaasti hänen kanssaan ja katson mitä tapahtuu mutta en odota mitään. Eli kannattaa Kesis jättää turhat toiveet. Jos kuitenkin tilanne muuttuu suuntaan mitä edellisessä viestissäsi laitoit niin vinkkaan tai sitten jos hän on kiinnostunut minusta niin laitan ison pyörän pyörimään mutta en tosiaan odota mitään ettei tule pettymyksiä.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: nabel - heinäkuu 04, 2017, 16:18:11

Katellaan pelejä kun tuun landelta loppuviikosta.

Huomasin eilen että olit hyväksynyt kaveripyyntöni mutta et silloin ollut onlinessa. Huomaamme kyllä kun molemmat ovat yhtäaikaa onlinessa niin silloin on mahdollista (kuten Seppo joskus sanoi) "pienet pelit". Itse olen onlinessa yleensä iltaisin n. klo 21 jälkeen. Päivisin satunnaisesti.

Ensimmäisten pelien perusteella PESistä sanoisin että melko samantapainen kuin FIFA mutta ehkä aavistuksen vaikeampi vielä (vaikka FIFAkaan ei ole helppo). PESin plussaksi lasken kehittyneemmät animaatiot/grafiikat (kumpi lienee sopivampi termi?).

Pari ensimmäistä treenipeliä (kumpikin maaotteluita) hävisin puhtaasti 0-4 ja 0-7. Ensimmäinen peli oli Bulgaria-Algeria (itse olin Bulgaria) ja jälkimmäinen Zambia-Kamerun (olin Kamerun). Olin kuitenkin paikoitellen erittäin hyvin pelissä mukana ja maalipaikkoja oli joten nuo numerot eivät kerro koko totuutta peleistä vaikka vastustaja kiistatta oli molemmissa parempi mutta ei noin suurilla eroilla. Pelejä vaan lisää niin olen täysin vakuuttunut että tuloksetkin paranevat pikkuhiljaa kuten FIFAssakin on käynyt.

PES:in ensivaikutelma oli kuitenkin erittäin positiivinen ja ko. peli haastaa minun papereissani FIFAn. Ei ole ollenkaan selvää että tulevissa versioissa ostaisin automaattisesti FIFAn. Voi olla että ostan molemmat mutta voi olla yhtä lailla myös että siirryn jatkossa ensisijaisesti PESin pelaajaksi. Hieno peli - kuten myös FIFAkin on. PES on jollakin tapaa hieman kehittyneempi versio FIFAsta. Miinus on se ettei Hellas Veronaa tunnu PESissä olevan joten tämä näkökulma mahdollistaa sen että jatkossa pelaan myös FIFAa. Toki - kuten kerroit - ei PESissä ole lisenssejä yhtä paljon kuin FIFAssa ja joukkueita pitää hankkia lataamalla netistä yhteisöiltä päivityksiä (tai mitä nyt ovatkaan, tiedostoja yms.). FIFAssa on Hellas mukana valmiina joten se on iso plussa FIFAn hyväksi. Aika näyttää kumpi peleistä muodostuu ykkösfutispelikseni PS4:a.

SouthernBoogieCat

#104
Tietävätkö muuten kokeneemmat PS-pelaajat täällä että saako vanhoista PS-peleistä vaihdossa esim. divarissa jotakin että siellä mahdollisesti voisi vaihtaa esim. FIFA:n vanhemman version uuteen? Olettaisin että voisi olla mahdollista mutta kysyn että onko jollakin kokemusta asiasta? Osa divareistahan myy käytettyjen (CD:n, DVD:n, Blue-Ray:den, kirjojen, pelien yms.) lisäksi myös uusia tuotteita.

Lisäksi kiinnostaa sellainen että saako PS4:ssa pelattuja pelejä installoitua jotenkin niin ettei joka kerta tarvita CD:tä? Oletin alunperin - FM:n perusteella - että ensimmäisen latauksen jälkeen peliä voi pelata ilman CD:tä mutta näin ei ole ollut. Onko siis jossain valikoissa jokin asetus joka mahdollistaa tämän?