• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Helsinki Open 2013

Aloittaja Hönkki, elokuu 09, 2012, 15:56:18

« edellinen - seuraava »

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 22, 2013, 23:15:50
Arvonnat on tehty. Odottelen että Zinga saisi ne näkyville. Kaitsu, tällä kertaa kävi niin että ...

Missä arvottiin ja ketkä paikalla?

Ei sillä, että tulos olisi kyseenalainen (itse asiassa se on juuri siksi, että lohkot ovat niin samankaltaisia), mutta täytyyhän tällaista nyt kysyä.

Kysyä pitää myös siksi, ettei ole menty palloarvonnalla Tapsun koiran kanssa.

Puppe

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - elokuu 23, 2013, 00:32:45
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 22, 2013, 23:15:50
Arvonnat on tehty. Odottelen että Zinga saisi ne näkyville. Kaitsu, tällä kertaa kävi niin että ...

Missä arvottiin ja ketkä paikalla?

Ei sillä, että tulos olisi kyseenalainen (itse asiassa se on juuri siksi, että lohkot ovat niin samankaltaisia), mutta täytyyhän tällaista nyt kysyä.

Kysyä pitää myös siksi, ettei ole menty palloarvonnalla Tapsun koiran kanssa.

Joku virhe selkeesti. Mä en oo Mikun kans samassa lohkossa  :o  Toisaalta Zingaa pääsee kiusaamaan nyt oikein kunnolla  ;)
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

AriFerra

Greenillä tylsä turnaus.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Zinga


Lainaus käyttäjältä: Rossonero - elokuu 23, 2013, 00:32:45
Missä arvottiin ja ketkä paikalla?
...
Kysyä pitää myös siksi, ettei ole menty palloarvonnalla Tapsun koiran kanssa.
Pääkaupunkiseudulla. Competition manager, competition assistant, pillipiipari, yksi täysi-ikäinen todistaja sekä yksi vaippaikäinen todistaja.

Lainaus käyttäjältä: Puppe - elokuu 23, 2013, 08:06:08Toisaalta Zingaa pääsee kiusaamaan nyt oikein kunnolla  ;)
No niinpä...

Hönkki

FISTF:n nimeämä päätuomari on Blumel.

Kisa-areena vihittiin käyttöön treenimatsilla Hönkki - Stefano 0-0. Olipas kankeeta peliä.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

miku

Kiitos kisoista osallistujille ja järjestäjille. Oli mukava päivä ja uskon että myös ulkomaalaiset pitivät skaboista, ainakin siltä se näytti. Tässä oli pitkästä aikaa sellaista kimpassa tekemisen meininkiä että siitä tuli hyvä fiilis, ensi vuodeksi harkitsen mielelläni sitä etten osallistu kisoihin vaan tulen pelkästään järkkäyshommiin. Se on ehkä se oma juttu niin tässä kuin musiikissa tai futiksessakin on parhaaksi huomattu.

Thanks for all!
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Hönkki

#141
Kiitos Mikulle safkoista ! Kiitos Lynxille pöydistä ja roudauksista ! Kiitos Zingalle tilastojen kirjauksesta, otteluohjelmasta ja pukeista ! Thank you Stefano for your table ! Kiitos Vesalle kyydistä Hermanniin ! Kiitos Ilelle pukeista ! Kiitos kaikille osallistujille hyvästä tunnelmasta ! Tämä oli onnistunut tilaisuus, vaikka väsymys oli aika kova. Pelipaikka oli minusta erittäin hyvä tähän tarkoitukseen eikä hintakaan ihan järkyttävä (15 eur/tunti). Ensvuonna kisat samassa paikassa. Luotetaan että ilmastointi on korjattu siihen mennessä.

Kuten Miku sanoi, nyt oli oikeasti yhdessä tekemisen meininkiä. Palaute muunmaalaisilta oli ainoastaan positiviista ja voi hyvinkin olla mahdollista että tulevat vielä uudestaan, varsinki Green, joka voisi nyt alkaa käymään meidän turnauksissa vähän enemmänkin. Hän asuu siis Tukholmassa. Turnauksen voittaja, Silveri (ITA), kehui Suomen kärkipään pelaajien teknistä tasoa erittäin hyväksi ja näki voittaneensa Zingan ja Vesan vain siksi, että on kokeneempi pelaaja. Silveri siirtyy tulevaksi kaudeksi serie A:n kärkipään seuraan (en muista mikä, mutta joku oikeasti todella kova). Turnauksen kakkonen, Blumel (AUT), siirtyy tulevaksi kaudeksi johonkin serie B:n seuraan. Että ei ollut huono taso.


Omat pelit

Open

Wille 1-0
Willeä vastaan ollut ennenkin tuskaisia alkulohkovääntöjä. Aamun eka peli pitkälle tokalle jaksolle erittäin tahmeaa ja aloin jo ajatella, että riittäisikö 0-0 ? Sitten yhtäkkiä alkoi kulkea ja voittomaali 15 sekkaa ennen loppua. Olisin ollut tyytyväinen tähän turnaukseen jo pelkästään tämän maalin takia.

Blumel 2-3
Pelasin taitojen ylärajoilla. Yksi maailmanluokan chippi ja yksi epäonnistunut laukaus Blumelin veskan alta pitivät numerot tasaisina. Jäi sellainen fiilis, että Blumel teki vain sen mitä tarvitsi. Häneltä olisi löytynyt vielä yksi vaihde lisää. Nautinnollinen peli joka tapauksessa.

Artsi 6-0
Olin melkein koko pelin ajan siinä uskossa, että jotenkin ihmeen kaupalla Wille johtaa Blumeliä vastaan, jolloin oltaisiin menty maalieroille. Hyökkäsin siis hullunlailla ja nyt kun vedot alkoivat kulkemaan, niin pääsin viimeinkin myllyttämään Artsia vähän pahemmin. Aikaisemmin Artsin veskari on ollut minulle aikamoinen peikko. Blumelkin lopulta voitti Willen 5-1.

Pasi 3-2 jatkoajalla  
Kiitos Pasi. Tätä peliä muistelen vielä 30 vuoden päästä foorumilla. Alku sujui kivasti hallinnassa ja pääsin ansaitusti 2-0 johtoon, mutta jostain ihmeestä Janon sonni taikoi loppuminuuteilla pari maalia ja jatkoajalle piti mennä. Voittomaali jatkoajan ekojen minuuttien aikana. Ainakin minulle kaikkien aikojen leikkaus pienestä kulmasta. En usko että tulen unohtamaan. Kaiken kaikkiaan yksi viihdyttämimmistä peleistä ikinä mitä olen pelannut.

Vesa 1-2 jatkoajalla
Toinen iso painepeli perään, tosin isommat paineet taisivat olla ennakkosuosikilla eli Vesalla. Vesa hyökkäsi totutun vikkelästi ja aina silloin tällöin jäin kuin seisomaan subupöydän viereen. Vesan viimeistelyssä oli kuitenkin pieni hutiloinnin maku, mikä antoi minulle mahdollisuuden. Kävikin niin että niistä muutamasta hyvästä paikasta mitä sain, tuli myös tasoitus ja jälleen pääsin jatkoajalle. Jatkoajalla Vesa ehti jälleen tuhlata muutaman vedon kunnes pääsin vasemmasta laidasta läpi hyvään ratkaisupaikkaan, mutta ei kuitenkaan täydelliseen. Käsi oli pikkuisen vaikea asettaa paikoilleen ja veto meni tolppaan. Vastahyökäyksestä Vesa viimein rynnäköi voittomaalin. Hieno taistelu tämäkin ja ehdottomasti jäi hyvä maku.


Vetskut

Green 1-1
Pelin alku minulle aika selvästi, mutta loppua kohden Green piristyi kummasti ja oli todella vaarallinen nopeilla pistoilla. Lopulta olin tyytyväinen tasuriinkin. 0-0 sentäs vältettiin, mikä oli tulos kun edellisen kerran kohtasimme Tukholmassa.

Ile 4-0
Green oli voittanut Ilen 4-0 ja lohkokakkoselle tiedossa Papa, joten piti yrittää takoa maaleja. Eka jakso 1-0 eikä todellakaan näyttänyt kauhean lupaavalta. Viimeisen neljän minuutin aikana 3 maalia muutti kaiken. Vika maali tyhjiin summerin soidessa. Tulos johti shoot out -kisaan Greeniä vastaan, minkä voitin jatkovedoilla. Näin ollen vältin Papan välierissä.

Artsi 3-0
Nyt mentiin jo viimeisillä höyryillä ja tein sen verran mitä piti.

Papadopoulos 0-4
Päivän yhdeksäs peli oli vain liikaa. Kaikki kunnia Papalle, että pystyi edelleen pelaamaan noinkin hyvällä tasolla. Itse olin niin huono että hävetti. Ei vaan rutiini riittänyt väsyneenä, mutta eipä mittään. Pelejä tulee, pelejä menee ja tämä oli kuitenkin päivän ainoa todellinen miinus.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

artsi

Kiitos järjestäjille ja kaikille kisoihin osallistuneille terv. artsi  ;D

Rossonero

Mukava turnaus. Kiitokset kaikille!

Pelikin kulki ensimmäistä kertaa Helsinki Openissa todella hyvin. Ensimmäiset n. 12 minuuttia Silveriä vastaan olivat varmaan parhaat koskaan pelaamani, ja hän oli jo köysissä. En vain saanut tehtyä kuin yhden, kun hän torjui todella monta paikkaa. Hän sanoikin olleensa huolissaan tuossa vaiheessa. Harmi vain, että helmasynti toistui ja rupesin pelaamaan jonkun muun peliä toisella jaksolla ja hän sai otteen. Toki hän myös paransi peliään. Osasyy pelin kulkemiseen taisi olla odotusten puute ja sen tuoma paineettomuus. Tämä näkyi myös siinä, että ainoastaan paikallisottelussa Hönkkiä vastaan olin hermostunut.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 25, 2013, 14:49:01
Silveri siirtyy tulevaksi kaudeksi serie A:n kärkipään seuraan (en muista mikä, mutta joku oikeasti todella kova). Turnauksen kakkonen, Blumel (AUT), siirtyy tulevaksi kaudeksi johonkin serie B:n seuraan. Että ei ollut huono taso.

Silveri siirtyi Laziosta Fiamme Azzurreen, joka voitti viime syksynä Champions' Leaguen. Joukkueessa edellä ainakin Espanjan maajoukkueen avauksen Juanito Noguera ja Alberto Mateos, Maltan Hansel Mallia sekä Napolitanon veljekset, joista etenkin Nicky on Italian parhaita pelaajia. Joukkueella menee aika mukavasti, kun tanssityttöbisnestä pyörittävä Carmine Napolitano kuulemma maksaa ulkomaalaisille jotain pientä korvaustakin.

Blümel sanoi, että töiden takia tämä on viimeinen turnaus puoleen vuoteen. Sitten pelaa Serie B:tä San Remon joukkueessa (Extreme Worksin Claudio Dogalin jengi), koska haluaa kerran kokea millaista on pelata, kun tv:kin on paikalla.

Silveri oli ihan voitettavissa nopealla pelillä, mutta toisaalta pystyi jollakin ilveellä parantamaan myös finaalissa kuin sika juoksuaan ja nousi puolivälierässä, välierässä ja finaalissa tappioasemasta. Finaalissa Blümel oli kyllä selvästi parempi, mutta laukoi huonosti ja Silveri torjui paljon. Sekä minulla että Zingalla oli sama fiilis, että hän teki maalinsa jotenkin huomaamattomasti, ilman mitään ihmeellistä suoritusta.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 25, 2013, 14:49:01Artsi 6-0
Olin melkein koko pelin ajan siinä uskossa, että jotenkin ihmeen kaupalla Wille johtaa Blumeliä vastaan, jolloin oltaisiin menty maalieroille. Hyökkäsin siis hullunlailla ja nyt kun vedot alkoivat kulkemaan, niin pääsin viimeinkin myllyttämään Artsia vähän pahemmin. Aikaisemmin Artsin veskari on ollut minulle aikamoinen peikko. Blumelkin lopulta voitti Willen 5-1.

Wille kertoi, että olivat heittäneet huulena, että Wille johtaa 3-1. Hänkin kuuli vasta jälkikäteen, että Hönkerö oli ollut sydänkohtauksen partaalla.

Rossonero

Ai niin, lisätään vielä, että kisojen suurin huutomerkki oli ehdottomasti Pasi. Ei pelkästään äänenkäytön takia, vaan myös sen takia, että nousi todella upeilla maaleilla tappioasemasta voittoon Mikua vastaan ja väänsi lopussa väkisin pelin tasoihin Hönkkiä vastaan. Mies ei ole turhaan subbuteonero.

Mikulle täytyy myös muistaa antaa erityinen kiitos, koska riistakäristys oli mainiota ja herätys oli varmaan ollut joskus kolmen maissa yöllä.

Fabio

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - elokuu 26, 2013, 09:39:04
Ai niin, lisätään vielä, että kisojen suurin huutomerkki oli ehdottomasti Pasi. Ei pelkästään äänenkäytön takia, vaan myös sen takia, että nousi todella upeilla maaleilla tappioasemasta voittoon Mikua vastaan ja väänsi lopussa väkisin pelin tasoihin Hönkkiä vastaan. Mies ei ole turhaan subbuteonero.

Mikulle täytyy myös muistaa antaa erityinen kiitos, koska riistakäristys oli mainiota ja herätys oli varmaan ollut joskus kolmen maissa yöllä.

Äänenkäyttöni jakaa varmasti aina mielipiteitä.. Mutta ajattelen kuten Cheek: "Vihaajat vihaa, meitsi vaan takas vilkuttaa!" :D

Tiedän että Zaccy, Vesa ja ehkä pari muutakin "Mölyapinaa" vaan diggaa kun on volyymia kisoissa.. Ja muille sorry jos meuhkaaminen häiritsi. Mä oon vähän semmonen hörhö! :) ..ja yritin vilpittömästi lisätä jengin viihtyvyyttä kisoissa, toivotavasti se edes joihinkin putos. Tiedän että näissä kisoissa on noudatettu "etikettiä" ja pyritty käyttäytymään, mutta kun se on niin pirun "kirkollista" (kuten Vesakin sisään astuessa totesit). Tää varmaan on luonnekysymys, ite en oikein osaa edes keskittyä jos on liian hiljaista. No, onneksi tajusin poistua paikalta häiritsemästä ennen finaaleja! :)

Kiitos Vesa ja Hönä pelikommenteista, olin itsekin molemmista matseista tosi iloinen ja suurkiitokset myös elämää suuremmille vastuksille. Mulla oli perskarvat tulessa Mikua vastaan ja Hönkin voittoveto.. (Näkihän kaikki sen?)..sen jälkeen oli ilo kätellä Hönkki ansaittuun jatkoon! ..ja voin sanoa että ei harmittanut yhtään, kun oli niin hieno peli takana!

Ja Mikulle, vaikka teet hyvää pöperöä, peleissä pitää myös olla mukana jatkossakin!  :)

t.Pasi the Hörhö









Epis

#146
Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 26, 2013, 11:08:58Äänenkäyttöni jakaa varmasti aina mielipiteitä.. Mutta ajattelen kuten Cheek: "Vihaajat vihaa, meitsi vaan takas vilkuttaa!" :D
Ihan hyvä, että löytyy muitakin joka pöytään huutelijoita niin ei jää ihan yksin.. Tosin toi sun Cheek-fanitus sai mun äidin itkemään ja se on jo saavutus :-\

Kaikilta osin kisat vaikuttivat erittäin onnistuneilta, vaikken valitettavasti voinutkaan jäädä pitemmäksi aikaa turisemaan toisen muksun vatsaoireilun johdosta. Kisoihin tultiin ruoan ja yhteisöllisyyden pohjalta, kuten mennään kotiin, sukulaisille, töihin jne. you name it.. Ruokaosastosta ISO KIITOS Chef Mikulle sekä Lynxin kyökki-tiimille. Pari peliäkin tuli näpsyteltyä ja seurakavereiden suorittaman "arvonnan" avustuksella sai kerrankin mahdollisuuden pelata vähän erilaisessa lohkossa ja kannustaa Hesu-Mestaria Kari Hoota! Hönkki sä oot mulle aina Mestari!

Näps-Näps:

Jalkko the Jerk 0-2
Vuoden eka nopea ja turnauksen avausottelu uudella tukalla varustettua Jarkkoa vastaan. Tähän peliin lähtöasetelmien perusteella en odottanut kauheasti vaan lähdin vain hakemaan tuntumaa. Vastustajankin etsiessä itseään lukemat pysyivät onnekkaan siedettävinä. Jalkon kanssa on silti kiva pelata ja aina se saa kaupiteltua jotain, tällä kertaa irtosi uusi hiano pallo!

Jere the Son of Ile 1-0
Tämä ottelu oli noussut ajatuksissani alkulohkon merkittävämmäksi eikä tilannetta helpottanut viimeisimmät muistikuvat Jeren kehityksestä edellisissä kohtaamisissa. Juuri ennen ottelua jopa hieman jännitti, mutta veralla sain pidettyä pelin kasassa ja pelikirjan mukaisena. Ainoa maali tuli kulman jälkeen yhden ainoan keskikentällä olleen figuurin jäädessä vapaaksi. Ainoa maalia kohti suuntautunut kaukoveto koko ottelussa onnekseni päätyi maalin perukoille ja keho reagoi Hönkityksellä (JES!!) :) Jere haki tasoitusta ja pääsi pariin todella hyvään tilanteeseen ja lähinnä onni pelasti näissä tilanteissa takaiskuilta.

Henri the Katila 6-1
Tässä pelissä ei taidettu olla ihan henkisesti läsnä vaikka sormet olivatkin hieman lämmenneet ja pahoittelisin Maken kohtaloa ottelun tuomarina jos en näkisi vahvaa huumoripuolta pelitapahtumissa.. Ottelun muistikuvat ovat jokseenkin pätkinäisiä ja muutamat kohokohdatkin vaikeasti kuvailtavissa tilannetta elämättömille, joten annetaan tältä erää olla.. Mutta ihan kiva oli pelailla ja Henrikin pääsi tekemään maalin. Sen verran muistan, että vastustajan peruspelaaminen (varsinkin) paineettomassa tilanteessa vaikutti hyvältä ja kunhan sama varmuus ja rauhallisuus saadaan sisällytettyä hyökkäykseen ja puolustukseen, niin alkaa tapahtua..

Silveri the Champ 6-0
Ruokailun jälkeen ei ollut puhtia vaikka vastustajakin vaikutti hetkittäin jopa ajautuneen tasolleni.. Vastustaja pelasi tarkkaa ja hyvää karvauspeliä läpi ottelun, jolla sai oman pelityylini suurempaan ahdinkoon, kuin mihin normaalisti olen tottunut. Silveri laukoi todella tehokkaasti, mutta pari tolppaa ja torjuntaa pitivät tilanteen edes jokseenkin siedettävinä. Taisin pari kertaa päästä tilanteisiinkin, mutta tällä vireellä ei jäänyt kerrottavaa jälkipolville.. Iso plussa siitä, että mielenkiinto ja peli-into ei kuitenkaan kadonnut tai edes mainittavasti laskenut lukemista huolimatta.

Turnauksen jäljiltä joku saakutin subukärpänen kuitenkin puraisi ja saunan jälkeen väsäsin Suomi-jengille vaihtojoukkueen vastaavista, mutta punaisista Real Soccer -pohjista ja aiemmista Shefu-figuureista..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Puppe

LainaaTurnauksen jäljiltä joku saakutin subukärpänen kuitenkin puraisi ja saunan jälkeen väsäsin Suomi-jengille vaihtojoukkueen vastaavista, mutta punaisista Real Soccer -pohjista ja aiemmista Shefu-figuureista..

Eikun mukaan täksi kaudeksi surullisen kuuluisaan Hefi-liigaan  ;D
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Hönkki

LainaaÄänenkäyttöni jakaa varmasti aina mielipiteitä..

Ihan hyvin se meni. Pasi MM-kisoihin.


LainaaHönkki sä oot mulle aina Mestari!

Kiitos, syleillään.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hönkki

Ajatuksia Helsinki open 2014 -kisoista:

-pidetään samassa paikassa ja suurinpiirtein samana viikonlopuna
-ei edes yritetä joukkuekisaa, vaan 2 yksilökisaa
-Harkitaan mitä tehdään vetskujen kanssa. Ketä meiltä tulossa vetskuikään ja mitkä tulevat olemaan FISTF:n uudet ikärajat ? Sallitaanko osallistua sekä openiin että vetskuihin vai ainoastaan jompaan kumpaan ? Yksi vaihtoehto on järjestää consolation tournament alkulohkossa pudonneille ja unohtaa vetskut kokonaan.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses