• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

2012-2013 kauden keskustelu kilpailukalenterista

Aloittaja mikma, toukokuu 25, 2012, 18:17:12

« edellinen - seuraava »

mikma

:)

Itseasiassa tuolle ajankohdalle on jonkinlainen merkitys, joten pidetään tuosta 20.10.12 kiinni. Ainut mikä sen voi siirtää on se, että koululle ei saa mennä pelaamaan tuolloin.
Koulujen syyslomasta ei ole mitään hajua, enkä tosiaan tuota edes tullut ajatelleeksi.

Se, että onko se SM- vai ranking-kilpailu niin hallitus päättäköön. Tietysti suuri kunnia, jos voidaan pitää SM-kilpailuna.

Ja kun yleensä pelataan turnauksia lauantaisin niin 20.10 sopii hyvin 17.10-21.10 väliin.
Ajankohta tulee taas seuraavista seikoista:
17.10.07 Ile sai Uusimaa-lehteen jutun subbuteosta , jossa mainittiin lajin esittäytyvän 21.10.07 Porvoossa.

Näin ollen 20.10.12 on pakko järjestää PSK:n 5 vuotis turnaus.

Eli ajatus olisi pelata PSK:n 5vuotis kutsuturnaus FI-säännöillä.
Olisi myös suuri kunnia saada Kari Hakkarainen ja Petri Pekkala mukaan kisaan, kun olitte myös silloin 21.10.07 käynnistämässä PSK:ta

"seuraava teksti oli lehdessä"

==========================================================================
PORVOO | Hyvän harrastuksen keksii aina uudelleen, vaikka välillä tulisi pitkäkin tauko. Ilkka Tuominen pelasi 70-luvulla kaverinsa kanssa innokkaasti pöytäjalkapalloa. Oli oma liiga ja maailma sen ympärillä ja kaikki:

- Kulta-aikaa oli se, kun katsottiin telkkarista jalkapallon MM-kisoja, jotka Argentiina voitti, ja pelattiin samalla. Nyt pöytäjalkapallo kiinnostaa häntä jälleen. Ilkka Tuominen ja hänen poikansa Jere, 10, ovat viritelleet pelipöydän kotiinsa Eestinmäkeen. Heidän keskinäisen Easthill Premium Leaguensa sarjakausi on täydessä käynnissä. Isä ja poika kyselevät, josko Porvoosta löytyisi muitakin pelaamisesta kiinnostuneita. He järjestävät ensi sunnuntaina lajin esittelytilaisuuden. Suomen Pöytäjalkapalloyhdistyksen puheenjohtaja Kari Hakkarainen ja jäsen Petri Pekkala, kotimaisia kärkinimiä kumpikin, saapuvat paikalle.

- Kuulostelemme, löytyisikö pieni porukka, joka kokoontuisi pelailemaan yhdessä. Pari-kolme kertaa kuukaudessa olisi jo tosi hyvä määrä, Tuominen suunnittelee. Suomen Pöytäjalkapalloyhdistyksellä on 30 jäsentä. Helsingissä, Espoossa ja Tampereella pelataan kaupunkisarjoja. Vuosittain järjestetään SM-kisat. Porvoo on yhdistykselle ihan uusi alue.

Tuottaja Mikko Lundell

Pöytäjalkapallon tutustumistilaisuus Eestinmäen nuorisotilassa (Hollituvantie 5, Porvoo) su 21.10. klo 18. Lisätietoa Ilkka Tuomiselta. www.subu.fi


KUVATEKSTI: Isä Ilkka Tuominen ja poika Jere pelaavat pöytäjalkapalloa. AC Milanin vannoutuneet fanit huhuilevat, josko Porvoosta löytyisi muitakin harrastajia. Tuomiset järjestävät tulevana sunnuntaina kokoontumisen.
==========================================================================

PSK media


Kiitos ja kuitti....

Rossonero

Mikman perustelu kisalle on ihan järkeenkäypä. Järjestäjät päättävät itse kannattaako mieluummin valita päivä tuon perusteella, tai sen, että esim. kaikki PSK:n pelaajat pääsevät mukaan.

Jos meinataan järjestää SM-kisana, ja tuona päivänä, niin ehkä voisi kysellä hieman kovimmilta pelaajilta (esim. maanantaina Hermannissa), että sopiiko lainkaan.

Minulle ei tuo sovi vaaliduunien takia, joten jäävään itseni SM-kisa vai SM-ranking -päätöksestä. Askola voi kuitenkin minun puolestani järjestää vaikka 2 turnausta syksyllä (ranking sekä SM), jos se vaikuttaa asiaan.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - kesäkuu 20, 2012, 13:58:12
LainaaMinusta syyslomien kaltaiset ajankohdat, samoin kuin isommat juhlapäivät (esim. äitienpäivä, itsenäisyyspäivä, Joulu, ehkä jopa jouluaatto...) eivät ole kauhean järkeviä ajankohtia tärkeimmille kisoille. Sama juttu heinäkuun kohdalla ja oikeastaan myös ajalla n. joulukuun 15. - tammikuun 3.

Ihan ok periaate ja minun puolesta siitä voidaan pitää kiinni

Niin, kysehän ei ole mistään lopullisesta totuudesta. Oikeastaan syyslomaa lukuunottamatta kaikki muut noista on todettu huonoiksi ajankohdiksi kisoille jo aiemmin. Ja syysloma on vaikuttanut siltä, että aika moni lapsiperhe kuitenkin silloin reissaa. Sehän eroaa muista viikonlopuista siten, että se on kai suurimmalla osalla pelaajista samalla viikolla (en tiedä onko alueittain sama vaihtelu kuin hiihtolomaviikolla). Kyse siis vain omasta tulkinnastani.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - kesäkuu 20, 2012, 13:58:12mutta kerron toisenkin näkökulman:

Syysloman kohdalla tuo logiikka ei ainakaan minun kohdalla ole noin suoraviivaista. Tyttäreni harrastus on sellainen, että hänen kisojaan tulee olemaan juuri niinä tavallisina viikonloppuina, jolloin juuri ne syysloman viikonloput jäävät vapaaksi (tai näin ainakin on ollut tähän asti). En tiedä vielä ollenkaan mitkä viikonloput ovat auki ja mitkä kiinni, joten se tulee olemaan täysin onnen varassa meneekö minun ja tyttären kisat päällekkäin.

Voisin veikata että Kesiksellä on salibandyvalmentajana hiukan samankaltainen tilanne.

Ihan ymmärrettäväähän tämä on. En kuitenkaan asettaisi samalle viivalle viikkoa, joka mahdollistaa lomareissun ja tavallisia viikonloppuja, jolloin on harrastuksia. On kyse valinnoista, ja kaikki myöntänevät, että perheen lomamatkan jättäminen väliin on isompi asia kuin viikonloppuharrastuksen. En halua vähätellä niitä kuitenkaan.

mikma

Ei tehdä tästä liian vaikeaa..... eli...

Anon Fi-kisoja La 20.10.2012.

Hallitus päättäköön saanko järjestää ranking- tai SM FI-kisat vai en. Jos kisoja ei valita Subu ry:n viralliseen kalenteriin, niin järjestän tavallisen kutsuturnauksen tuolloin PSK:n 5 vuotis taipaleen kunniaksi. Toki minun on vielä kysyttävä Ristolta koulun saatavuutta käyttöömme.
Hallitus miettiköön ja ilmoittaneen päätöksestä kun asia on käsitelty ??!! Varmaankin viimeistään syyskuun aikana. :)


Hönkki

#18
Lainaaedit: tämän hetkisen tiedon mukaan minulle sopivat 6.10, 20.10 ja 27.10 kaikki yhtä hyvin

menee jo räpellykseksi, mutta lopullinen listani niistä päivistä, jolloin EN pääse mukaan, on tämä:

6.-7.10.2012
28.10.2012
3.-4.11.2012
17.-18.11.2012
ja ehkä 10.-11.11.2012

kaikki muut ovat ainakin toistaiseksi mahdollisia


LainaaOn kyse valinnoista, ja kaikki myöntänevät, että perheen lomamatkan jättäminen väliin on isompi asia kuin viikonloppuharrastuksen.

on tietysti, mutta viikonloppuharrastuskin voi estää subun peluun


LainaaAnon Fi-kisoja La 20.10.2012.

Puollan sitä että on jotkut kisat. Katsotaan myöhemmin minkä arvoiset.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: mikma - kesäkuu 21, 2012, 00:40:11
Anon Fi-kisoja La 20.10.2012.

Sopii. Minusta (henk. kohtainen näkemys) kilpailujen laatu (ranking vai SM) riippuu siitä, onko tuo syysloman takia kuinka monelle hankala päivä. SM-kisoja ei pidä järjestää ajankohtana, joka jo etukäteen tiedetään monelle mahdottomaksi (lopullinen osallistujamäärä toki voi aina jäädä pieneksi). Jos esim. minä ja Katilat olemme ainoita estyneitä, ei se ole minusta ongelma.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - kesäkuu 21, 2012, 12:53:55
LainaaOn kyse valinnoista, ja kaikki myöntänevät, että perheen lomamatkan jättäminen väliin on isompi asia kuin viikonloppuharrastuksen.

on tietysti, mutta viikonloppuharrastuskin voi estää subun peluun

Tottakai. Mikä tahansa voi estää sen, myös puolison töiden aiheuttama lastenhoito, satunnainen meno tai vaikka kauppakeskuksen ale. Pidän vain tiettyjä ajankohtia yleisesti ongelmallisempina kuin muita (syys- ja hiihtolomilla lastenkin harrastukset ovat jäissä juuri lukuisten lomareissujen takia). Yksikään yksittäinen joka vuosi toistuva viikonloppu ei taida olla kaikille yhteinen ohittamaton harrastusviikonloppu (vrt. lakkiaisviikonloppu jolloin myös koulujen kevätjuhlat, joka useille lähes joka vuosi huono). Tämä sama asia pätee myös kv-toiminnassa esim. MM-kisojen ajankohdassa. Heinäkuu on selvästi ollut heikompi ajankohta kuin syyskuun alku. Katsoin siis asiaa yleistäen. Yksittäisille pelaajille käyvät aina eri ajankohdat. Heikonenhan ilmoitti jo aikoja sitten, että ei voi pelata turnauksia, koska ne pelataan aina aamusta alkaen. Iltapäivä- tai iltakisoja ei ole silti järjestetty. Myös minulla on paljonkin tavallisia viikonloppupäiviä, jotka eivät sovi peleille, ja olen sen takia lukuisat SM-kisatkin missannut. Sille ei vain voi mitään.

Tarkoitin myös etenkin isoja kisoja, kuten SM-kisoja, GP/IO:ta tai mahdollista kansallista liigaa. Tavallisia rankingeja voi minun puolestani järjestää jopa loma-aikoina, mutten kannata muutamia tiettyjä pyhäpäiviä tms. niillekään. Rankingeissakin tietenkin on tarkoituksenmukaista, että kisojen päivämäärä ei sulje kovin suurta osaa pelaajista jo etukäteen ulos.

miku

kv-kisojen ajankohtia odotellen. itse tuskin pystyn järjestämään jkl mitään ellei sitten artsin kanssa natsaisi kimpassa hoitaa?
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.