• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Helsinki Open aina HELSINKI Open?

Aloittaja Händikäp, kesäkuu 18, 2011, 09:31:40

« edellinen - seuraava »

Händikäp

Saisiko tästä pohdiskelevaa jutustelua aikaiseksi?

Keskustelun tarkoituksena kehittää kansainvälistä turnausta/turnauksia enemmän mielenkiintoa herättäväksi Suomessa.

Eli löytyykö Helsingille edes vaihtoehtoja..
SAATANAN TUNARIT

Zinga

Yksi keskeinen asia on logistiikka jos paikalle halutaan ulkolaisia pelaajia. Tuohan on olennainen asia kaikissa kansainvälisissä turnauksissa ja keskustelua on käyty turnauksista jotka eivät ole hyvien kansainvälisten yhteyksien varassa. Itsekin kun olen katsonut kv-turnauksia, on ensimmäinen asia (lento)yhteydet kohteeseen.

Epis

Itse joskus miettinyt, että Helsinki Open nimenä rajoittaa turnauksen sijaintia ja pitäisikö miettiä nimen muuttamista jos joskus turnaus järjestettäisiin muualla, kun PK-seudulla? Tietysti eihän mikään varmaan estä useamman kv-turnauksen järkkäämistäkään, joten sen suhteen nimellä tuskin väliä.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Zinga

Joo, nimi ei ole ongelma. Jos kisat ovat muualla ei nimessä ole pakko pysyä. Onhan toisaalta kisat järjestetty keran Espoossakin ilman ongelmia.  ;D

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Zinga - kesäkuu 18, 2011, 09:56:50Yksi keskeinen asia on logistiikka jos paikalle halutaan ulkolaisia pelaajia. Tuohan on olennainen asia kaikissa kansainvälisissä turnauksissa ja keskustelua on käyty turnauksista jotka eivät ole hyvien kansainvälisten yhteyksien varassa. Itsekin kun olen katsonut kv-turnauksia, on ensimmäinen asia (lento)yhteydet kohteeseen.

Hyvä pointti ilman muuta, mutta välttämättä se että kisat olisivat esim. Lappeenrannassa (ja tulisi lennon jälkeen ylimääräistä matkustamista) ei olisi ulkomaalaisille kynnys osallistua kisoihin. Olihan esim. Cardiff Open 2009 Walesissa johon kaikkialta ei siihen aikaan ollut suoria lentoja (esim. Suomesta) ja silti osanottajia riitti paljon. Onhan se helpompi tottakai jos ei tarvitse ylimääräistä matkustamista, mutta asia ei välttämättä karsi potentiaalisia osallistujia. Asia toki kannattaa selvittää että mitä esim. tämän vuoden ulkomaalaiset osallistujat olisivat mieltä jos kisat olisivat muualla kuin Helsingissä.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: SUFC - kesäkuu 18, 2011, 17:30:27Itse joskus miettinyt, että Helsinki Open nimenä rajoittaa turnauksen sijaintia ja pitäisikö miettiä nimen muuttamista jos joskus turnaus järjestettäisiin muualla, kun PK-seudulla? Tietysti eihän mikään varmaan estä useamman kv-turnauksen järkkäämistäkään, joten sen suhteen nimellä tuskin väliä.

Turnauksen nimenä voisi olla (jos päätetään että se voidaan järjestää myös muualla kuin Helsingissä) jatkossa vaikkapa Finnish Open.

Rossonero

#6
Helsinki on kai ollut luonnollinen paikka logistiikan ja pelaajakeskittymien takia. Myös FISTF:n suuntaan aktiivisimmat puuhaajat ovat olleet pk-seudulta. Mitään pakkoa järjestää Helsingissä ei ole, jos joku toinen paikka katsotaan otollisemmaksi juuri ulkomaalaisten saamiseksi. Yksi positiivisena asiana pidetty on turnauksen pysyvyys myös pelipaikkojen osalta, joten Helsingissä kannattaisi minusta joka tapauksessa järjestää kisa, jos innostusta järjestämiseen riittää.

Joskushan on väläytelty kahden turnauksen järjestämistä yhdellä kaudella. Kahta GP:tä ei voi järjestää, mutta mahdollisesti toinen voisi olla yksilökisa GP/IO ja toinen voisi olla yksilö- sekä joukkuekisa IO. Helsinki voisi järjestää jommankumman.

Olen aina ollut sitä mieltä, että jonkun FISTF-kisan järjestämistä muualla voisi kokeilla ihan käytännössä ja katsoa mitä tapahtuu.

Nykyisessä kansainvälisessä tilanteessa voimme toki järkätä kokeeksi myös WASPA-kisan (WASPA on Coppiksen ideoima pelaajaliitto). Tuo voisi olla ihan harmiton testi, joka kertoisi myös paljon osallistujien motiiveista. Tuon järkkääminen on vaivattomampaa kuin FISTF-kisan, joten ei vaatisi kovin paljon enemmän kuin oma ranking-kisa. Myös tilavaatimukset ovat selvästi kevyemmät kuin esim. FISTF GP:ssä, joten koulutakin löytyisi tuohon halvempia tiloja kuin sali.

miku

Heitänpä kommentin tähän vaikken juuri mitenkään aiheeseen liitykään. Itse en siis ole käynyt ulkomailla kuin neljästi pelaamassa ja vain kertaalleen pelipaikkakunta on ollut helpon lennon ääressä:

- Tanskan Odense -> kahdella junalla Kööpenhaminan lentokentältä, matka-aikaa taisi tulla reilu pari tuntia
- Norjan Skien -> helvetin kalliilta Oslon kentältä kolmisen tuntia junalla (ja vielä vaihto bussiin)
- Walesin Cardiff -> Lento Lontoon Gatwickille mistä bussilla kolmisen tuntia matkaa (tietty rahamies ois voinu ottaa suorankin lennon tuolloin Helsingistä Cardiffiin mutta hinta tais olla suunnilleen 500e)
- Itävallan Traiskirchen -> Jos Blumel ei olisi yllättänyt ja tullut vastaan olisi kuulemma kahdesti junaa vaihtamalla päässyt reilussa tunnissa perille

Täytyy tietty muistaa sekin ettei Helsinki-Vantaa ole ainoa Suomen lentokenttä ;-) Riikan kautta aika hyviä yhteyksiä myös saatavilla Air Balticilla ja Rynsky lentelee Tampereen suuntaan.

Mä en tuosta WASPAstakaan mitään tiedä kun ei ole jaksanut seurata. Pelaamaan ois kiva joskus päästä.
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

SouthernBoogieCat

#8
Lainaus käyttäjältä: miku - kesäkuu 19, 2011, 12:48:50- Walesin Cardiff -> Lento Lontoon Gatwickille mistä bussilla kolmisen tuntia matkaa (tietty rahamies ois voinu ottaa suorankin lennon tuolloin Helsingistä Cardiffiin mutta hinta tais olla suunnilleen 500e)

Ai niin olihan Suomesta tuo yksi suora ja kallis lento Cardiffiin (toi 500 euroa muistaakseni oli pelkästään meno, saa korjata jos olen väärässä). Hylättyäni tuon suoran lennon heti kättelyssä katselin systemaattisesti edullisempia mutta hieman ajallisesti pidempiä reittejä.

Sulla Miku ilmeisesti on Air Balticista kokemuksia? Itselläni ei ole, mutta olen lentoja heidän kauttaan tsekannut ja huomannut että hinnat muodostuvat lopulta huomattavasti kalliimmiksi minä niitä ,mainostetaan (niin kyllä myös Ryanairilla ja monilla muilla). Muistaakseni Taloussanomissa oli juttua jokin aika sitten että ns. halpalentojen hinnat saattavat nousta jopa 400 euroon kaikkien piilokulujen vuoksi. Yhdessä vaiheessahan lentoja mainostavien yhtiöiden velvoitettiin ilmoittamaan mainonnassaan lopullinen hinta, mutta ei tuo toiminta ole muuttunut mihinkään. Ns. halpalennot ovat kyllä yhtä suurta vedätystä.

Sitten otsikon varsinaiseen asiaan. Rosson ehdottaman WASPA-kisan kokeilu voisi olla ihan hyvä idea. Toisaalta kun nuo välit FISTF:ssä ovat ilmeisesti joidenkin johtohenkilöiden välillä pahasti tulehtuneet meidän kannattaisi olla pitämättä FISTF:n suuntaan meteliä että järjestämme kilpailevan liiton (jonka toiminnan laadusta vielä ei ilmeisesti ole takeita) kisan jotta vältetään esim. FISTF:stä erottamisen (en tiedä onko tuo pätevä syy erottaa mutta nykyjohto voi keksiä mitä tahansa) ja jääminen tyhjän päälle jos vaikka WASPA ei käytännössä toimisikaan. Ehkä kuitenkin kannattaa ensin seurata WASPA:n toimintaa ja sitten vasta järjestää kisa jos liiton toiminta koetaan uskottavaksi ja on varaa vaikka saada potkut FISTF:stä.


miku

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - kesäkuu 19, 2011, 13:17:53
Sulla Miku ilmeisesti on Air Balticista kokemuksia? Itselläni ei ole, mutta olen lentoja heidän kauttaan tsekannut ja huomannut että hinnat muodostuvat lopulta huomattavasti kalliimmiksi minä niitä ,mainostetaan (niin kyllä myös Ryanairilla ja monilla muilla). Muistaakseni Taloussanomissa oli juttua jokin aika sitten että ns. halpalentojen hinnat saattavat nousta jopa 400 euroon kaikkien piilokulujen vuoksi. Yhdessä vaiheessahan lentoja mainostavien yhtiöiden velvoitettiin ilmoittamaan mainonnassaan lopullinen hinta, mutta ei tuo toiminta ole muuttunut mihinkään. Ns. halpalennot ovat kyllä yhtä suurta vedätystä.



Mulla ei oo ainakaan mitään pahaa sanottavaa halpalentoyhtiöistä. Oon mä jokusen kymmenen kertaa niillä lennellyt eikä ainakaan mulle mitään vikaa. Tarkkana tietty pitää olla varatessa ja tsekata mitä haluaa lippuunsa mahduttaa. Toi 400e hinta on kyllä ihan täyttä fuulaa, ainakin riippuen siitä millainen tarjous on ollut. Verot, matkalaukut, check-init jne voi nostaa hintoja.

Air Baltic oli mun mielestä ainakin jees, siinä jopa paikat määrättyinä ettei tarvi rynniä koneeseen. Niin ja muita halpiksia mitä oon kokeillu on Ryanair, Easyjet ja viimeisenä Norwegian. Ei siis kovin kattava setti vielä tuo.
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

AriFerra

Meidän perhe lensi 2008 Hahniin ja takaisin RyanAirilla. 4 hemmoa eestakaisin koko läjä 320 €.
2010 Bergamoon sama jengi ja sama zydeemi, hinta tais olls zuunnilleen sama, ehkä hieman (muutama kybä) korkeampi.

Asiaaa: RyanAir (ja varmaan muutkin ns. halpalentoyhtiöt). Kaikki toimi loistavasti. Kentät pienempiä kuin esmes Finski. Siksi kamat saatiin mutamassa minuutissa. Ei odottelua.
Paikkoja ei ollut etukäteen varattu. No, mentiin mihin ehditiin, ja hyvin päästiin perille.
Safkaa ei matkalipun hintaan saatu. Voi ei! Ootko joskus ollut syömättä kolme tuntia? Varmaan lähes kuolit?
Matkatavaroita sai ruumaan aika kivasti, jopa enemmän kuin finskillä, vaikka käsitavaroita ei.

ps. 2009 Roomaan kun mentiin Finskillä, niin oliko joku parempaa? No, ateria tarjottiin. Olihan se ns. ihan mukavaa, mutta ilmankin olisi tullut toimeen.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

SouthernBoogieCat

#11
Hyvä että hyviä kokemuksia on halpalennoista, mutta edelleenkin itse pidän - asiaa tarkemmin miettineenä - vedätyksenä jos nettisivulla mainostetaan hinnaksi esim. 40 € ja lopulliseksi hinnaksi tulee kulujen jälkeen melkein 100 €. Pidän tuota epäeettisenä mainontana. Esimerkki muualta: eläkevakuutuksia arvostellaan usein korkeakuluisiksi ja niitä pidetään vedätyksenä, mutta tosiasiassa verrattuna esim. halpalentoihin ei eläkevakuutuksia voi pitää vedätyksenä. Perusteita mm.:

1. Tärkein peruste: hyvin menestyviin rahastoihin sidottuna sijoituksen arvo nousee mitä ei tapahdu esim. halpalennoissa. Kulujenkin jälkeen voittoa jää.
2. Vakuutuksen myynyt ja sitä hoitava asiamiesfirma, vakuutusyhtiö ja rahastoyhtiö ansaitsevat oman palkkionsa (eihän meistä kukaan tee mitään ilmaiseksi) joten siksi eläkevakuutuksen kulut ovat määrällisesti suuremmat kuin esim. rahastoissa ja suorissa osakesijoituksissa. Palvelusta eläkevakuutuksissa kannattaa maksaa - ainakin jos ei itsellä ole aikaa siihen mitä varsinkin suorat osakesijoitukset vaativat.
3. Eläkevakuutus on - paitsi sijoitus vanhuudenpäiviin - ylimääräinen vakuutus pitkää työttömyyttä, pysyvää työkyvyttömyyttä ja/tai avioeroa vastaan. Tätä esim. halpalennot eivät pysty tarjoamaan.
4. Lisäksi parhaissa eläkevakuutuksissa on 100 % henkivakuutus joka takaa että edunsaajat saavat säästösi kuolemantapauksessa. Vaikka halpalennoissa on joskus mukana matkavakuutus niin siitä täytyy maksaa erikseen. Eläkevakuutuksen henkivakuutus on sisällytetty hintaan - ainakin markkinoiden parhaimmissa tuotteissa.
5. Verohyöty: eläkevakuutusmaksut voi tiettyyn rajaan asti vähentää verotuksessa. Halpalennoissa ei ole näin varsinkaan yksityismatkailijalla. Työlentoja tekevälläkin matka maksetaan usein firman luottokortilla ja vähennysoikeus jää näin firmalle.

Muitakin eläkevakuutusta puoltavia argumentteja on asiaa tietävän helppo laittaa, mutta tilan säästämiseksi laitan ensitilassa yo. viisi.

Eläkevakuutuksia on arvosteltu puutteellisin tiedoin mediassa ja keskustelupalstoilla. Itse usean vuoden markkinoiden parhaimman eläkevakuutuksen asiamiesyrityksissä työskenneelenä tiedän faktana asioita mistä arvostelijoilla ei ole ollut mitään käsitystä. Olen itse tyytyväinen eläkesäästäjä. Asia ei sinänsä otsikkoon liity mutta on mielestäni hyvä vertailukohde siinä kumpi todellisuudessa on vedätystä: halpalennot vai eläkevakuutukset. Vastaus on: ensin mainittu.

Epis

Alkaapas taas rönsyilemään suht utopistisesti, joten kokeillaas palata alkuperäiseen aiheeseen...

Ihan pienenä tarkennuksena olis pari kyssäriä. Oliko nyt siis ajatuksena järjestää kerran vuodessa pelattava FISTF-turnaus jossain muualla, kun pk-seudulla? Tämä tuskin on ongelma, mutta minkälaiset vaatimukset FISTF:llä oli turnaukseen liittyen (Vesa näistä tiloista jotain mainitsi)? Itse myös mietin mahdollisuutta järjestää toinen(kin) FISTF-turnaus ja aiemmin jo kyselin joukkue-kisojen perään, olisiko tässä mahdollista saada joukkue-pelejä sisällytettyä jompaan kumpaan turnaukseen? Yhdenkin ulkomaisen joukkueen mukaan saaminen nostaisi ulkomaalaisten määrätän kyseisessä turnauksessa HO:n perus tasolle.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hönkki

#13
Eläkevakuutuksia ? Nyt todella rönsyillään.

Minusta olisi erittäin hyvä idea jos Suomen GP/IO (tai yksilö-GP/ joukkue-GP) olisi välillä muuallakin kuin PK-seudulla. Lynx pystyisi kyllä kisat järjestämään. Kahdet FISTF-kisat kaudessa myös mahdolinen, mutta olisi erittäin toivottavaa, että kaikki suomalaiset huiput sitoutuisivat molempiin kisoihin. Vähennetään sitten vaikka normaaleja nopean rankingeja.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

Vanhalle rönsyliljalle (Chlorophytum comosum) eläkevakuutukset osana mitä tahansa keskustelua ovat kuppi teetä. Kaikki liittyy kaikkeen.

GP:tä ei voi muistaakseni jakaa siten, että joukkue- ja yksilökisa ovat eri viikonloppuina. Jos lisätään yksi IO tms. turnaus, on sen varmaan korvattava joku oma ranking.

WASPA-kisan järkkääminen ei johda sanktioihin. Olemme ainakin toistaiseksi vapaita järkkäämään mitä tahansa. (Ei yhtä vapaita kuin eräs kreikkalainen, mutta sääntöjen puitteissa kuitenkin vapaita...)