• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Suomen maajoukkue

Aloittaja Hönkki, lokakuu 10, 2006, 14:26:04

« edellinen - seuraava »

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - lokakuu 16, 2019, 23:21:30
Rosso on synnynnäinen ankeuttaja.

Realisti, analysoija jne. Se on monesti ankeaa.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - lokakuu 16, 2019, 23:21:30Oletko Rosso muuten itse huomannut, että kritisoit paljon enemmän Riven maajoukkuetta kuin aikoinaan kritisoit Backen maajoukkuetta? Kuitenkin Riven joukkue on varmaan kolme koria parempi jengi. Mahdatko tajuta kuinka ison työn Rive teki kun nosti maajoukkueen siitä suosta minne Backe ja Mixu olivat sen ajaneet?

Miksi mun olisi tarvinnut kritisoida Backen tai Mixun jengiä näin paljon, kun niitä kritisoitiin muiden toimesta aivan tarpeeksi? Sekä Mixu että Backe olivat aivan hirveitä Suomen peräsimessä. Mutta eihän rustoiset valmislihapullat ole erityistä ruokaa vain siksi, että ne ovat parempia kuin homeinen roiskeläppä.

Keskinkertaisten asioiden nostaminen jalustalle vastoin todellisia ansioita, koska joku muuttaa kategorioita ja nimeää asioita uudestaan. Niinkö pitäisi tehdä?

Drillo Olsenin Flo-Norja oli kisoissa eikä edes hävinnyt brasseille MM-lopputurnauksessa, mutta silti monet norjalaiset häpesivät joukkuetta. Ei tätä hävetä tarvitse, mutta joku raja sokeudellakin voisi olla.

Ihan puutaheinää on sanoa, että Mixun ja Backen jälkeen jengi olisi ollut jotenkin aivan toivoton. Rive teki toki asioita oikein, mutta aivan liitoiteltua on ylidramatisoida tuota. Tarvittiin järkevä valmentaja pelleilijöiden jälkeen. Kyllähän Rive järkevä on. Mutta ei tuo jengi ole silti mikään ihmeellinen tuloksiltaan tai Rive taktiselta osaamiseltaan. Hyvää parempi, mutta kaukana ihmeellisestä.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - lokakuu 16, 2019, 23:32:07
Niin ja Rosso, sinun mielestä ei saa puhua "historiallisesta saavutuksesta". Ekaa kertaa ollaan kuitenkin menossa kisoihin. Ehkä Litmasen ja Hyypiän jengi oli parempi, mutta ei sillä ole väliä. Jotain rajaa tohon besserwisseröintiin. Sinulle pitää keksiä ihan oma termi, eli yyberwisseröinti

Mitä ihmeen besserwisseröintiä on, jos ei sokeasti hyväksy sitä täysin kritiikitöntä hypeä, jota tulee joka tuutista. Olisi kiva kuulla kunnolliset perusteet sille, missä olen väärässä ja miksi. "Ei sillä väliä" ei kelpaa perusteluksi.

Suomalaiset ovat ilmeisesti niin huonolla itsetunnolla varustettuja tässä asiassa, että eivät pysty käymään kriittistä perusteltua keskustelua asiapohjalta.

Jos MM-kisoihin otetaan jatkossa 64 jengiä, niin tietenkin Suomi pääsee sinne. Ei se ole historiallinen saavutus muuta kuin sanana paperilla.

Lätkän MM-kisoissakin on käynyt mm. Japani (vai oliko olympialaisissa), mutta ei se tee siitä jengistä yhtään sen historiallisempaa kuin ne joukkueet, jotka missasivat kisat, kun niissä oli mukana vain 8 jengiä.

Jos et ymmärrä, että kirjoitan asioiden suhteuttamisesta, en voi sille mitään.

Rossonero

#437
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - lokakuu 17, 2019, 00:20:00
Miksi mun olisi tarvinnut kritisoida Backen tai Mixun jengiä näin paljon, kun niitä kritisoitiin muiden toimesta aivan tarpeeksi?

Yhtälailla voin nyt todeta, että miksi mun pitäisi ylistää tätä jengiä, kun koko Suomi ylistää ilman kritiikin häivää aivan tarpeeksi?

Kyllä mä näen tuossa hyviäkin asioita ja ansioita. Näen kuitenkin paljon muutakin. Mulla ei ole mitään tunnesidettä tähän jengiin, joten voin katsoa sitä samalla tavalla kuin katsoisin muita jengejä. Ehkä sinivalkoisin sokein silmin sitten kuitenkin näkee paremmin tosiasiat?

Rossonero

Kurkatkaapa Kanosjen liigan ja näiden karsintojen osalta Suomen vieraspelit. Neljä peliä tasavahvoina tai vahvempina pidettyjä vastaan, neljä tappiota maalierolla 1-9. Jos tuokaan ei avaa silmiä, niin sitten on parempi ostaa valkoinen keppi.

nabel

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - lokakuu 16, 2019, 22:32:47
Lainaus käyttäjältä: nabel - lokakuu 16, 2019, 19:04:41
Eniten kyllä yleistä nousua suomen seurafudikseen huuhkajien kautta. Mutta se vaatii yleisöä -> rahaa seuroille ja kovaa talkootyötä ruohonjuuritasolla mihin nykyään on ketään missään vaikea saada mukaan.

En näe oikein mitä suomalaisen seurafutiksen nousu palvelisi tässä maailmassa. Futis ei ole erityisen hyvä laji arvoiltaan, ympäristövaikutuksiltaan, kasvuympäristönä lapsille jne. jne. On myös vaikea nähdä miksi suomalaisen futiksen menestys vaikka eurokentillä olisi tärkeää.

Jos tuo vaikutus oikeasti tulisi laadukkaaseen liikuntatyöhön, joka tukisi lasten sosiaalista kasvua kestävillä arvoilla, voisin yhtyä tähän. Näin ei kuitenkaan tule käymään, koska kyse ei ole pelkästään rahasta.

En tällä euromenestystä hae. Vain sitä että ihmiset kiinnostuisivat omasta, paikallisesta fudiksesta ja sitä kautta ehkä sitä rahaa eli resursseja valuisi sinne ruohonjuuritasolle. En todellakaan halua että kaikesta tulee huippu sitä ja tätä kuten (oletan en ole käynyt varmaan 20 vuoteen matsissa) lätkän sm-liigasta. Eli olemme aika samoilla linjoilla tästä.

Porvoon turkkilainen

#440
Kuka noita höpötyksiä jaksaa lukea? Kaikki vain näyttääkseen, että olen oikeassa. Voi herran jestas minkälainen lapsi oli hän... Realisti? Mourinhon, Ronaldon ja Interin arvosteluissa ainakin suhteellisuudentaju ei ihan kohdillaan ole ollut, kun inho ottanut vallan. Tosin en minäkään edellä manituista pidä, mutta mihinkään noitien suojeluun en heidän menestyksessä usko. Tai mistä sitäkään tietää.

Epis

Itse ainakin nimitän tilannetta historialliseksi jos Suomi arvokisoihin ensimmäistä kertaa tiensä raivaa, riippumatta siitä millaisella materiaalilla ja millaisia vastustajia vastaan ollaan pelattu.
Jos ei koe omaksi jutukseen, niin aina voi olla kannattamatta maajoukkuetta ja tästähän on jo subupiireissä kokemusta, kun eräs näpsyttelijä muinoin kertoi lätkän MM-kisoissa kannattavansa Ruotsia Suomen sijaan, koska jostain syystä Leijonien hypetys (ja alisuoriutuminen?) nipisti hermoa.

Tässä tuli mieleen, että muodostuuko liian syvällinen katselmus (mihin tahansa) asiaan henk.koht. PartyPooperiksi, jos asiasta tai onnistumisista ei voi nauttia yleisellä tasolla?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Killer

Lainaus käyttäjältä: Epis - lokakuu 17, 2019, 09:51:26
Itse ainakin nimitän tilannetta historialliseksi jos Suomi arvokisoihin ensimmäistä kertaa tiensä raivaa, riippumatta siitä millaisella materiaalilla ja millaisia vastustajia vastaan ollaan pelattu.

Tässä tuli mieleen, että muodostuuko liian syvällinen katselmus (mihin tahansa) asiaan henk.koht. PartyPooperiksi, jos asiasta tai onnistumisista ei voi nauttia yleisellä tasolla?

Ekalle kappaleelle  :up

Tokalle: kyllä.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - lokakuu 17, 2019, 10:23:39
Lainaus käyttäjältä: Epis - lokakuu 17, 2019, 09:51:26
Itse ainakin nimitän tilannetta historialliseksi jos Suomi arvokisoihin ensimmäistä kertaa tiensä raivaa, riippumatta siitä millaisella materiaalilla ja millaisia vastustajia vastaan ollaan pelattu.

Tässä tuli mieleen, että muodostuuko liian syvällinen katselmus (mihin tahansa) asiaan henk.koht. PartyPooperiksi, jos asiasta tai onnistumisista ei voi nauttia yleisellä tasolla?

Ekalle kappaleelle  :up

Tokalle: kyllä.

Sama  :up

Tosin olen kyllä monista Rosson esittämistä asioista samaa mieltä asioiden suhteuttamisessa ja siihen että isossa kuvassa ei kannata yht´äkkiä ajatella Suomen olevan säännöllisesti arvokisoissa mukana olleiden tasolla koska EM-kisoihin pääsee nykyään noin puolet karsimassa olevista joukkueista ja kuitenkaan taso Euroopassa ei terävimmän kärjen ja melko leveän ylemmän keskikastin jälkeen ole mikään järisyttävä. Tasoa Euroopasta löytyy mutta ei ehkä kuitenkaan niin paljon että 24 joukkueen EM-kisoihin pääsy Suomelta olisi sellainen temppu mitä esimerkiksi 16 joukkueen EM-kisoihin pääsy aikanaan olisi ollut puhumattakaan MM-kisoihin koska Euroopan kiintiö sinne on puolet pienempi mitä EM-kisoihin nyt pääsee ja jopa pienempi mitä 16 joukkueen EM-kisoihin pääsi.

Hyvä saavutus jokatapauksessa koska kyseessä on se ensimmäinen miesten arvokisapaikka jalkapalloilussa. Mutta..mutta..paikka ei vielä ole 100 % varma joten ei kannata vielä puhua että se on saavutettu vaan pikemminkin että tuo paikka on todennäköisesti tulossa.

Porvoon turkkilainen

Kyllä kaikki tietävät ne faktat jo etukäteen mitä Rosso on täällä esittänyt. Siitä huolimatta se on henkilökohtainen valinta, iloitseeko esim. kisapaikasta vai ei. Minua ei hänen mielipiteensä häiritse ollenkaan, paitsi niiden tuputtaminen.

SouthernBoogieCat

Osalla ihmisistä jotka eivät iloitse Suomen urheilijoiden arvokisamenestyksistä on yleensä syynä se hype mediassa mitä ne aiheuttavat mm. jääkiekon puolella ja osalla varmasti Susijengin puolella jne. Ehkä nyt futiksessakin käy osan kohdalla samalla tavalla. Mutta tässä olisi kyse (jos tuo toteutuu) ensimmäisestä laatuaan joten hypen ymmärtää moni paremmin mutta silti se voi esimerkiksi mediassa mennä tässäkin ylitse kuten jääkiekossa kävi. Ainakin itse iloitsen Suomen futiksen mahdollisesta paikasta arvokisoissa mutta pidän mielessä nuo realiteetit eli Suomi ei ole yhdessä yössä (tai Riven aikana lyhyessä ajassa) noussut Euroopan huippumaaksi. Oli viime kisoissa mukana Albania jota monikaan ei edelleen pidä futiksen huippumaana vaikka kisoissa on pelannut. Tai Latvia joka pelasi 16 joukkueen kisoissa eikä sitä pidetä huippumaana. Mutta pienelle maalle kisoihin pääsy pelkästään on iso juttu ja kyllä siitä saa nauttia  mutta se ei tee pienestä futismaasta yht´äkkiä lajin suurta.

SouthernBoogieCat

#446
Ehkä merkittävämpi asia kuin yksittäinen tuloillaan oleva arvokisapaikka on huomioitava se ero mikä Suomen pelissä ja tuloksissa tuli Backen ajan jälkeen. Tämä on se Riven iso merkitys ehkä jopa suurempi kuin jos tuloillaan oleva paikka jääkin ainoaksi tai seuraavaan menee pitkä aika.

Porvoon turkkilainen

Yhtään sellaista väitettä en täältä ole lukenut, että joku olisi väittänyt Suomen olevan jalkapallon huippumaa, jos pääsevät kisoihin. Sitä en ymmärrä tällaisessa asiassa, miksi toisten ihmisten näkemykset pitää osoittaa vääriksi, vaikka kyse on vain viihdetottumuksista? Samalla käytetään vihjailevia vertauskuvia, koska ei haluta suoraan nimitellä, mutta eikö sekin ole vain kierompaa siinä missä asioiden peittely on pahempaa kuin suoranainen valehtelu? Viisastelu toisten näkemysten kustannuksella ei ole mitään muuta kuin besserwisseröintiä. Varsinkin silloin, kun kyse ei ole mistään konkreettisesta, vaan tunnetason asioita. Kaveri oli Oslossa kun Norja kohtasi Italian vuoden 1998 MM-kisoissa, niin hän kertoi tunnelman vastaavan massapsykoosia, jota toivoi joskus näkevät Suomen maajoukkueen osalta. Varmasti Norjassa kansan syveistä riveistä ovat jotkut kokeneet siitä häpeää, kuten ehkä joku toimittajakin, mutta niin sitä jotkut kokevat Riven joukkueesta täälläkin, mutta mitä sitten?

Itseäni arvostelen ja jopa ihmettelen, miksi helvetissä minä näitä täällä vielä vääntelen.  

SouthernBoogieCat

Lähinnä tuossa yleisellä tasolla käsittelin tuota mahdollisesti syntyvää  hypeä ja sitä alkaako osa pitämään Suomea huippumaana jos kisapaikka tulee. En viitannut tähän foorumiin. Sama aiemmissa että vaikka saatoin kommentoida jonkun tämän foorumin jäsenen postausta on käsittely ollut enemmänkin yleisellä tasolla.

Porvoon turkkilainen

#449
Tällä foorumulla esitetään argumentteja ja vasta-argumentteja. Itse en ainakaan sellaista täällä ole huomannut, ettei kriittistä keskustelua pystytä käymään asiapohjalta. Miten muilla foorumeilla, niin sitä en tiedä, koska en niissä pyöri. Suomalaiset saattavat olla huonolla itsetunnolla varustettuja siinä asiassa, mutta mitään konkreettista faktaa en ole sellaiseen löytänyt. Mutua kylläkin, johon itsekin syyllistyn liian usein.